ساخت قطعه در شرکت پالایش نفت اصفهان 120 میلیارد ریال صرفه جویی بهمراه داشت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

ساخت قطعه در شرکت پالایش نفت اصفهان 120 میلیارد ریال صرفه جویی بهمراه داشت

 ساخت 260 قلم قطعه در شرکت پالایش نفت اصفهان در سالجاری به صرفه جویی 120 میلیارد ریالی در این شرکت منجر شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان روز یکشنبه به ایرنا اعلام کرد: در هشت ماه نخست سالجاری 260 قلم با تیراژ 33 هزار و 450 قطعه در واحد تحقیق و ساخت تدارکات و امور کالای این شرکت تولید شده است.
بر اساس این گزارش، از میان این قطعه ها 161 قلم برای نخستین بار با تیراژ هشت هزار و 136 قطعه ساخته شده است.
رئیس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه با بیش از 500 شرکت سازنده داخلی برای تولید این قطعه ها ارتباط داریم، گفت: با این روش، کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه های خارجی قابل رقابت و معتبرتر از آنها هستند.
محمد علی صفری به اقلامی که از فرآیند خرید از منابع خارجی حذف و برای نخستین بار از طریق منابع داخلی ساخته شده اشاره کرد و برخی از آنها را انواع میکانیکال سیل های تلمبه های واحد بنزین سازی، انواع پروانه های تلمبه های واحد بنزین سازی، ولوهای کمپرسورهای بنزین سازی، پره های کولرهای هوائی، یاتاقان مخصوص و جدید کمپرسور C-251 در واحد آیزوماکس و اورفیس فلنج های ابزار دقیق عنوان کرد.
نشان دهنده های چمبرها و رینگ های پیستون های کمپرسورهای بنزین سازی PISTON & RIDER RING نیز از جمله قطعه های تولیدی این شرکت است.
دو نوع منیفولد ابزار دقیق، کارت های الکترونیکی ابزاردقیق و دستگاه آنالایزر و کابل تخصصی ابزار دقیق، رگلاتور هوای ابزاردقیق (مشابه کالای آمریکایی) و انواع ترموول در کلاس های مختلف نیز در این شرکت در دست ساخت است.
سال گذشته نیز تولید 326 قطعه در شرکت پالایش نفت اصفهان به صرفه جویی بیش از 161 میلیارد ریال منجر شد.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده و اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
این شرکت با کمک متخصصان داخلی، پیچیده ترین کاتالیست پالایشی دنیا مربوط به واحدهای بنزین سازی را تولید کرده و از سال ۱۳۹۴ با راه اندازی و بهره برداری کامل از مجتمع بنزین سازی و تولید متوسط روزانه هشت میلیون لیتر بنزین یورو ۴ سهم بسزایی در کاهش آلودگی کلانشهر اصفهان و کشور ایفا می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا