اولویت جذب سرمایه گذار است/بهارستان خوابگاه 80 هزار نفری

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار بهارستان:

اولویت جذب سرمایه گذار است/بهارستان خوابگاه 80 هزار نفری

شهردار بهارستان گفت: فراهم کردن بستر لازم برای جذب سرمایه گذار از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری است چراکه معتقدیم برای حل مساله اشتغال باید زیر پای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد.

به گزارش ارک خبر، یحیی عیدی بیرانوند، درنشست خبری بااصحاب رسانه  اظهارکرد:  حوزه مدیریت شهری به مباحث سیاسی ورود نمی‌کند چرا که جنبه خدماتی و عمرانی آن بیشتر است و اگر شهرداری به عرصه های سیاسی وارد شود به خود و شهروندانش ضرر زده است.

شهردار بهارستان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این شهر، اظهارکرد: شهر بهارستان به عنوان یک شهر جوان فرصت‌های زیادی در آینده دارد و می‌تواند در افق کوتاهی بر شهر اصفهان هم سایه بیندازد البته همیشه فرصت برای دعوا هست اما برای همدلی فرصت کم است به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی نقاط مثبت را در نظر بگیریم.

شهردار بهارستان با اشاره به اینکه پتانسیل های شهری عامل توسعه شهرهای کوچک خواهد شد، اظهار کرد: رابطه شهرداری با مردم بسیار تنگاتنگ خواهد بود و به این واسطه می توان انجمن های زیادی را پایه ریزی و در این رابطه پیشرو باشیم.

وی با مهم خواندن جذب سرمایه گذار برای شهر بهارستان در روند توسعه شهری گفت: جذب سرمایه گذار کار دشواری است فراهم کردن بستر لازم برای جذب سرمایه گذاری از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری بهارستان است چراکه معتقدیم برای حل مساله اشتغال باید زیر پای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد و اگر مدیری این اقدام مهم را انجام ندهد خائن محسوب می شود

وی با بیان این‌که معتقد هستم سازمان عمران بهارستان در کنار شهرداری دو بال برای رسیدن به اهداف این شهر هستند، عنوان کرد: بهارستان باید از حالت خوابگاهی خارج شده و مانند سایر شهرها با ساخت زیرساخت‌های لازم پویا باشد.

عیدی با بیان این‌که مجتمع‌های مسکونی‌ ساخته شده در بهارستان با ابعاد و قیمت‌های مختلف باید تمامی قشرها را پوشش دهد، ابراز داشت: ارتقای سرانه فضای سبز، اماکن تفریحی و مجموعه‌های ورزشی از جمله اولویت‌های مجموعه شهرداری در بهارستان است.

وی با اشاره به منابع انسانی شهرداری تصریح کرد: قصد تعدیل نداریم اما رویکردمان برون‌سپاری امور شهرداری است، دو شهرداری ناحیه‌ای برنامه‌ریزی شده تا تسهیل امور و ارباب رجوع انجام شود.

شهردار بهارستان اذعان داشت: هر چقدر حمل و نقل گسترده شود، هزینه‌های دیگر مانند آلودگی کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین ورودی‌های شهر بهارستان با استفاده از المان‌های جذاب از دیگر اهداف برای آینده نزدیک است.

عیدی بیرانوند پرداخت عوارض را یک حق عمومی دانست و گفت: با همین مبالغی که از سوی مردم پرداخته می‌شود خدمات شهری ارایه می‌شود، فردی که عوارض شهری خود را پرداخت نمی کند، نمی‌تواند از شهرداری مطالبه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه شهرداری بهارستان برای تامین منابع درآمدی پایدار چیست، پاسخ داد: اگر قانون مالیات بر ارزش افزوده نبود، در شهرهای کوچک ۸۰ درصد شهرداری‌ها ورشکست شده بودند چراکه عوارض شهری پاسخگوی نیازهای شهر نیست البته دولت می‌تواند راهکارهایی را در این رابطه داشته باشد.

شهردار بهارستان فعالیت هرگونه فرقه مذهبی را در این شهر تکذیب کرد و افزود: مدیریت شهری بهارستان از هر گونه فعالیت فرهنگی در چارچوب قانون حمایت می کند.

وی در جواب به سؤالی پیرامون بودجه این شهر تصریح کرد: ۸۵ میلیارد تومان بودجه برای سال جاری پیش بینی شده اما در ۹ ماه گذشته تنها  ۲۰ درصد بودجه محقق شده است چرا که ۶۰ درصد درآمد شهرداری از صدور پروانه ساخت و ساز است و زمانی که رکود باشد درآمدها تحقق پیدا نمی‌کند.

وی در ارتباط با پروژه مترو اظهارکرد: این پروژه با شهرداری بهارستان نیست اما اگر این پروژه کامل شود با بحران جمعیتی مواجه خواهیم شد، چرا که جمعیت اصفهان به بهارستان سرریز می شود بنابراین باید سریعتر زیرساخت‌های این شهر کامل شود.

شهردار بهارستان از وجود ۲۷۰ هکتار کمربند سبز در این شهر خبرداد و گفت: این کمربند سبز می تواند به ۵۰۰ هکتار نیز برسد البته پارک های مبله بهارستان در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و باید در این زمینه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمین های زیاد موجود در بهارستان، کوه های مشرف به آن و کمربند سبز پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری در این شهر محسوب می شود.

مجتبی محبی  اظهار داشت: بهارستان از سال 71 به عنوان شهری که از صفر برای 100 هزار نفر برنامه‌ریزی شد، شروع به کار کرد.

وی افزود: هدف از تأسیس شهرهایی مانند بهارستان کم کردن بار جمعیتی کلان‌شهرها بود اما شاهد هستیم از سوی مسؤولان همان کلان‌شهرها مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان ادامه داد: این شهر طبق آخرین سرشماری 80 هزار نفر جمعیت درون خود جای داده است، اما به شهر خوابگاهی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: بیش از 30 گویش از بیش از 20 استان کشور در بهارستان وجود دارد که همین ظرفیتی برای برنامه‌های مشارکتی است.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان خاطرنشان کرد: طبق قانون، همزمان با ایجاد شهرهای جدید باید ادارات خدمات رسان نیز در این شهرها فعال شوند اما این مهم تا به حال در بهارستان محقق نشده این در حالی است که این شهر از سرمایه های انسانی و پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: هیچ حمایتی از جمعیت جوان و ورزشکار صورت نمی‌گیرد و به جرأت می‌توان گفت ضعف امکانات بهارستان در این زمینه در هیچ کجا نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان با تأکید بر اینکه نیاز داریم تغییر نگاه رخ دهد، خاطرنشان کرد: پویایی بهارستان به ساخت و ساز محدود شده است که آن هم در حالت رکود قرار دارد، این موضوع مدیریت شهری را هم با مشکل بودجه و اعتبارات مواجه کرده است.

دکمه بازگشت به بالا