اجرای پروژه های شهر بهارستان وایجاد فرصت شغلی برای ۲۱۰ نفر

شهردار بهارستان  با بیان اینکه با اجرای پروژه های شهرداری بهارستان در سال گذشته و امسال ۲۱۰ فرصت شغلی در بهارستان ایجاد شد، افزود: اجرای این پروژه ها به نوعی درآمد پایدار برای شهر است.

به گزارش ارک خبر: داود بحیرایی در نشست خبری  با اصحاب رسانه  اظهار کرد: حدود ۲۳ پروژه عمرانی در شهر بهارستان داریم که شاخص ترین آن باغ بانوان است که تا امروز ۸۰ درصدپیشرفت دارد.

وی افزود: از دیگر پروژه های عمرانی شهرداری بهارستان می توان به دیوارکشی سازمان آتش‌نشانی،دیوارکشی باغ خانواده در جنوب شهر بهارستان، فاز ۲ فرهنگسرای خیابان ایثار، عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری‌های سطح شهر، احداث پارکینگ بصورت رایگان در خیابان ولیعصر و حدود ۱۱۰ واحد پارکینگ رایگان در خیابان الفت، پیاده رو سازی میدان عاشورا، تالار نور، بازسازی ساختمان شورای شهر را بعنوان پروژه‌های عمرانی انجام شده توسط شهرداری شهر بهارستان برشمرد.

بحیرایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی گفت: از تاریخ یکم فروردین ۹۹ تا پایان خردادماه سال جاری، ۹۲ پروانه با متراژ ۱۳۱ هزار متر مربع امضا و تایید شده است.

وی با بیان اینکه در مورد پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰، جلساتی برگزار شده،افزود: با شرکت عمران مکاتبه‌ای صورت گرفته است که اعلام کرده‌ایم، زمین‌های مناسب برای احداث پارکینگ را به ما معرفی کنند تا پس از آماده سازی در اختیار شهروندان قرار دهیم.

شهردار بهارستان ادامه داد: اجرای پروژه‌های نورپردازی معابر شهر، دیواره‌ها، ۱۸ مورد دیواره نگاری با متراژ ۲۳۵۰ متر مربع، بهسازی دیوارهای قدیمی میدان‌های ولیعصر، عاشورا، چهارراه ایثار و بلوار زیتون، خرید و نصب مبلمان شهری در سطح شهر و پارک‌ها، ۹ مورد راه اندازی و بهسازی آب نمای سطح شهر، نصب اِلمان‌های نوری و حجمی، نصب تابلو گرافیکی و چراغ راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی از اضافه شدن ۱۲ هکتار فضای سبز به فضای سبز بهارستان خبر داد و افزود: از شهروندان درخواست می کنیم در منازل خود درخت بکارند چون این کار بهترین کمک برای توسعه سرانه فضای سبز شهر است.

بحیرایی در مورد سگ های ولگرد در شهر بهارستان نیز تاکید کرد: در زندگی شهرنشینی باید یکسری اصول و قواعد رعایت شود، این درحالی است که به خاطر نزدیکی به منطقه مَرق، سگ های ولگرد به شهر هجوم می آورند و زباله ها و یا مواد غذایی که برخی شهروندان برای آنها می گذارند را می خورند و زاد و ولد آنها زیاد می شود و همین موضوع باعث بیشتر شدن جمعیت حیوانات در شهر می شود.

وی اظهار داشت: برای جمع اوری سگ های ولگرد پیمانکاری مقرر شد سگ ها را جمع وعقیم و در مرکزی نگهداری کنند.شهردار بهارستان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری شهر، گفت: هم اکنون ۷ پروژه شاخص داریم و سال قبل دو پروژه به بهره برداری رسید.

بحیرایی با بیان اینکه با اجرای پروژه های شهرداری بهارستان در سال گذشته و امسال ۲۱۰ فرصت شغلی در بهارستان ایجاد شد، افزود: اجرای این پروژه ها به نوعی درآمد پایدار برای شهر است.

بحیرایی در ادامه گفت:بودجه سال جاری شهرداری بهارستان  ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که این مبلغ از سال ۹۸ تا ۹۹ دارای رشد قابل توجهی می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر خریدهای شهرداری بصورت نقدی انجام می‌شود که به دلیل نوسانات قیمت، همه رو به فروش نقدی آورده‌اند که این امر قطعا انرژی مالی زیادی از شهرداری شهر می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا