بیش از 31 میلیون تن کالا در جاده های استان اصفهان جابجا شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: در 8 ماهه نخست امسال؛

بیش از 31 میلیون تن کالا در جاده های استان اصفهان جابجا شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اعلام کرد: در 8 ماهه نخست امسال 31 میلیون و 344 هزار تن کالا در محورهای استان اصفهان حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

به گزارش ارک خبر:داریوش امانی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: از این آمار جابجایی، 3 هزار و 7 مورد با اضافه بار روبه رو بود که نسبت به سال قبل افزایش 12.62 درصدی را نشان می دهد.
وی گفت: برخورد با حاملان بارهای بدون بارنامه در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: پارسال 200 پرونده‌ از این تخلف وجود داشت که امسال به 2600 پرونده رسید.
وی همچنین با اشاره به آماری دیگر در 8 ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: 9 میلیون و 770 هزار نفر مسافر در این مدت در خطوط جاده ای استان جابه جا شدند که این آمار در پی 785 هزار سفر به دست آمده است.
امانی ادامه داد: پس از زلزله کرمانشاه، اجناس و کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان از جمله چادر، پتو و مواد خوراکی توسط حدود 800 دستگاه کامیون و تریلر از استان اصفهان به مناطق زلزله زده منتقل شد.
به گفته وی در پاییز امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان 2 عملیات برف روبی را در مناطق غربی این استان انجام داده است.
وی با اشاره به تجهیز راهدارخانه قرقچی در شمال استان اصفهان با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان، بیان کرد: این اداره کل قصد دارد راهدارخانه های مناطق شرقی، غربی و جنوبی استان را نیز تجهیز کند.
امانی، اعتبارات سال گذشته (95 ) اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان را حدود 26 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات امسال این اداره کل با رشد 115 درصدی مواجه شد و به 57 میلیارد تومان رسید که حدود 33 درصد تخصیص داده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: 109 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که 67 نقطه آن مورد تایید نهایی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از نقاطی که مورد تایید نهایی قرار گرفته، رفع خطر 13 نقطه در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته امانی تاکنون 15 هزار تابلوی علائم ایمنی و اخطار در جاده های استان اصفهان نصب و 2 هزار و 300 کیلومتر از محورهای مواصلاتی در استان اصفهان خط کشی شده است.
وی اظهارکرد: 2 هزار و 200 کیلومتر از محورهای استان اصفهان نیز ایمن سازی اضطراری شده است.
او ادامه داد: 10 هزار و 344 پروانه ترافیکی نیز در این مدت برای متقاضیان صادر شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: متوفیان جاده ای در استان در این دوره زمانی 403 نفر بوده اند که این آمار نسبت به آمار مشابه پارسال 6درصد کاهش یافته است.
وی افزود: همچنین امسال 17 نفر در جاده های روستایی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به پارسال 54.5 درصد افزایش نشان می دهد.
امانی با بیان اینکه در 8 ماهه نخست امسال 60 مدرسه در استان ایمن سازی فیزیکی شد، گفت: 45 مدرسه واقع در حاشیه راه ها نیز در این مدت ایمن سازی شدند و 6 هزار و 500 دانش آموز نیز در دوره های آموزشی و ایمنی این اداره کل شرکت کردند.
وی با اشاره به هوشمندسازی جاده های کشور و وجود چهار باسکول برای اندازه گیری وزن خودروهای حامل بار در استان اصفهان، گفت: یکهزار و 100 دوربین کنترل سرعت در کشور وجود دارد که از این تعداد 82 دوربین در استان اصفهان نصب شده است.
امانی همچنین به مطالبات کارکنان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اشاره کرد و گفت: حقوق معوقه کارکنان به پنج ماه رسیده و برای تسویه کامل این مطالبات حدود 7.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در هشت ماهه نخست امسال نرخ تردد در کشور 10 درصد و استان اصفهان 15 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: این آمار در حالی بدست آمده که شمار مسافران 6 درصد کاهش و تردد بار 5.5 درصد افزایش یافته است.
وی درباره ترمیم روکش آسفالت جاده ها نیز بیان کرد: اگر 100 درصد اعتبار در استان و در کشور تخصیص یابد این مبلغ حدود 150 میلیارد تومان خواهد شد در حالیکه برای ترمیم روکش آسفالت‌ جاده ها به اعتباری حدود 450 میلیارد تومان نیاز است.
امانی، میانگین عمر ناوگان باربری استان اصفهان را 23 سال اعلام کرد و افزود: 48 هزار راننده با 36 هزار دستگاه ماشین سنگین در ناوگان باربری این استان فعالیت می کنند.
وی همچنین میانگین عمر اتوبوس‌ ها و مینی‌ بوس‌های ناوگان حمل و نقل برون شهری اصفهان را به ترتیب 12 و 2 سال اعلام کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به انجام گشت‌ های نامحسوس در بین پایانه‌ های این استان اشاره کرد و افزود: خدمات نامناسب و نامطلوب در پایانه ها به نوعی خط قرمز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به شمار می رود.
وی همچنین گفت: برای رانندگانی که وارد ناوگان باربری و حمل و نقل مسافر این استان می شوند دوره های آموزش مقدماتی، رانندگی و سلامت برگزار می شود.
امانی به سامانه سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان) نیز اشاره کرد و افزود: با اجرای این سامانه، اتوبوس‌ ها برای ثبت ساعت حرکت خود در پلیس ‌راه‌ ها متوقف نمی ‌شوند زیرا این سامانه تمامی تخلفات احتمالی راننده را به پلیس ‌راه گزارش می‌ دهد.
وی درباره اتوبوس هایی که در بین راه مسافر سوار می کنند، یادآورشد: برای این مسافران در بین راه نیز باید بلیت صادر شود و در اختیار مسافر قرار گیرد تا مشمول موارد قانونی همچون بیمه شود.
امانی تاکید کرد که اولویت نخست این اداره کل، ارتقای سطح ایمنی راه های این استان است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان از نظر میزان شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می کند که نزدیک به 10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می کند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزادراه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است

 

 

دکمه بازگشت به بالا