شرکت فولاد مبارکه در نخستین دورۀ ارزیابی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) به جایزۀ جهانی تعالی سازمانی راه یافت

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شرکت فولاد مبارکه در نخستین دورۀ ارزیابی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) به جایزۀ جهانی تعالی سازمانی راه یافت
در نخستین دورۀ ارزیابی بنیاد کیفیت اروپا (EFQM) در ایران که در سالن همایشهای صداوسیما و با حـــضور دکــــتر توسنت رئیـــس بنیاد مدیـــــریــــــــت کیـــــفیــــت اروپــــــا و دکتر ســـعــیـد ســـهـراب پور، رئیس نمایندگی (EFQM) در ایران برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه با کسب بالاترین امتیاز و دریافت تقدیرنامه ۵ ستاره، به عنوان شرکت سرآمد ملی به ارزیابی جهانی تعالی سازمانی راه یافت.
به گزارش خبرنگار فولاد در این همایش باشکوه، دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، پس از دریافت لوح تقدیر و نشان سرآمدی از سوی رئیس بنیاد مدیریت کیفیت اروپا طی سخنانی گفت: این افتخار و سربلندی را به همۀ همکاران خود در گروه فولاد مبارکه و مردم شریف ایران تقدیم میکنم.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و همکاری کارکنان فولاد مبارکه در راه نهادینه کردن کیفیت و دانش در شرکت و ارزیابان EFQM که فولاد مبارکه را در راه جهانیشدن یاری کردند، با اشاره به توانمندی‌ها و اهداف فولاد مبارکه برای حضور در این جایزۀ معتبر افزود: این شرکت بزرگترین تولیدکنندۀ فولاد در سطح ایران، خاورمیانه و شمال آفریقاست و در گسترۀ جهانی ازجمله اتحادیۀ اروپا، شرق آسیا و خاورمیانه محصولات خود را صادر میکند. ازاین رو باید خودش را با یک چارچوب استاندارد تطبیق دهد و برای خود یک الگو تعریف کند و سیستمی داشته باشد که برای رسیدن به اهداف خود از آن بهرهمند شود.
وی در ادامۀ سخنان خود با تأکید بر اینکه به صورت عام همۀ مردم شریف ایران از ذینفعان فولاد مبارکه هستند، گفت: در بالادست این شرکت تأمین کنندگان و در پایین دست نیز مصرف کنندگان محصولات و کارکنان قرار دارند. به صورت خاص نیز صنایع خودروسازی، پروفیل و لوله سازی در داخل و خارج کشور بخش دیگری از مصرف کنندگان ورق فولاد مبارکه هستند؛ از این جهت شرکتی با این گستردگی قطعا نباید به شکل سلیقه‌ای مدیریت شود.
وی در ادامه این روش را که مدیریت یک سازمان در مقطعی فقط به ارتقای سیستم و در زمان مدیریت بعدی فقط به تولید تکیه کند، یک آفت برای سازمان‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: سازمان متعالی حتما باید برای خود چارچوب داشته باشد.
دکتر سبــــحانی در همیـــن راســـتا اظـــهار کرد: در فولاد مبارکه به این نتیجه رسیده‌ایم که مدل EFQM یک مدل جامع و کامل است و می‌تواند شرکت را در استانداردسازی یاری کند؛ درعین حال این مدل به ما میگوید ما با سایر سازمانهای متعالی دنیا چقدر فاصله داریم. با این شیوه می توانیم خود را ارزیابی کنیم و بفهمیم چگونه باید فاصله را کم کنیم و به آنها برسیم. به طورقطع این کار به صورت سلیقه‌ای و بدون سیستم امکانپذیر نخواهد بود و نمی توان چنین سازمانی را به خوبی اداره کرد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروزه حتی شرکتهای کوچکتر هم نمی توانند بدون سیستم موفق شوند. در دنیای امروز و با این گستردگی فضای رقابتی، کسب وکار بسیار دشوارتر و پیچیده تر از آن خواهد بود که یک فرد به تنهایی و بدون استفاده از سیستم قادر به مدیریت باشد.
وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه به درستی در مسیر تعالی قرار گرفته است، ادامه داد: در این الگو، رهبری سازمان و همۀ کارکنان در کنار هم با همدلی و صمیمیت در راه تعالی سازمان تلاش میکنند و با این سیستم کار می کنند؛ درنتیجه اگر موفقیتی حاصل شده، این را باید نتیجۀ تلاش همۀ کارکنان دانست؛ چراکه این رویکرد در فولاد مبارکه تشریفاتی نبوده است.
دکتر سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در سایر زیرمجموعه های گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: اینکه در این همایش مشاهده می کنیم شرکتهای تابعۀ گروه فولاد مبارکه نیز در مسیر تعالی قرارگرفته اند و پله های رشد را طی میکنند، یکی دیگر از ویژگیهای سازمانهای متعالی است؛ چراکه این سازمانها همزمان با رشد خود موجبات تعالی سایر اعضا را نیز فراهم می کنند.
گفتنی است در این همایش علاوه بر اینکه شرکت فولاد مبارکه به کسب عنوان سرآمد ملی و تقدیرنامۀ ۵ستاره مفتخر شد، شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه، از جمله فولاد امیرکبیر کاشان با کسب تقدیرنامۀ ۴ستاره و شرکتهای فولاد هرمزگان جنوب، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فنی مهندسی فولاد مبارکه و شرکت ایریسا نیز با کسب گواهینامۀ ۲ستاره تعهد به تعالی سازمانی افتخار آفریدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا