تخریب۸۰درصدی روستای جور/مردم ضروریات اولیه را در منزل داشته باشند

پایگاه خبری ارک خبر-کرمان:

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور:

تخریب۸۰درصدی روستای جور/مردم ضروریات اولیه را در منزل داشته باشند

 دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تخریب ۸۰ درصدی روستای جور کوهبنان گفت: مردم باید آماده اتفاقات باشند و ضروریات اولیه در منزل داشته باشند.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، محمود محمدی نسب صبح دوشنبه در دیدار با استاندار کرمان  اظهار داشت: استان کرمان گسل های فراوان فعالی دارد و مردم خاطرات تلخی در زمینه زلزله دارند به همین دلیل حساسیتهای آن متفاوت است.

وی افزود: بعد از این جلسه از مناطق زلزله زده بازدید خواهیم داشت و کمک می کنیم تا مردم مناطق زلزله زده در مضیقه نباشد و در کل ما وضعیت اضطرار را پوشش می دهیم.

محمدی نسب عنوان کرد: کرمان استان پهناوری است که شهرها و روستاهای زیادی دارد و متاسفانه بافت بعضی از این منازل به دلیل خشت و گلی بودن شکننده هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر  کشور بیان کرد: ضمن اینکه نباید مردم را ترساند، باید شبکه استانی به کمک ما بیایند و مردم آماده اتفاقات باشند و خود آنها حداقل ضروریات اولیه را در منزل خود داشته باشند.

وی گفت: در منطقه زلزله زده هجدک راور و کوهبنان آنجایی که خانه های مسکونی بازسازی شده بودند حجم تخریب و آسیب های آن کمتر بود و جاهایی که بازسازی صورت نگرفته مانند روستایی جور کوهبنان که در زلزله چند روز پیش ۸۰ درصد آن تخریب شده است و باید در زمینه نوسازی ساختمان ها کارهای اساسی انجام شود.

محمدی نسب بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که خود مردم در زمینه مقاوم سازی خانه های خود حساسیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: طبق پروتکل جمعیت هلال احمر باید ۱۶ قلم کالای اساسی در انبارهای جمعیت وجود داشته باشد و وضعیت  انبارهای ما قابل قبول است و در این زمینه باید دولت کمک کند تا بتوانیم انبارها را در حد استاندار نگه داریم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: ایران کشور حادثه خیزی است و در جهان ۴۹ حادثه طبیعی وجود دارد که ۳۸ مورد آن در کشور رخ می دهد.

محمدی نسب بیان داشت: در صورت نیاز براساس وسعت حادثه رخ داده آماده باش منطقه ای و کشوری اعلام می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا