صادرات ۴۵ هزارتن انواع محصولات کشاورزی و صنعتی به کشورهای مختلف

پایگاه خبری ا رک خبر-تبریز:

سرپرست فرمانداری بناب خبر داد:

صادرات ۴۵ هزارتن انواع محصولات کشاورزی و صنعتی به کشورهای مختلف

 سرپرست فرمانداری بناب از صادرات ۴۵ هزارتن انواع محصولات کشاورزی و صنعتی به کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، امین رفیعی عصر امروز یک شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: ۶ طرح این سند با صرف اعتباری بالغ بر۱۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اشتغال زایی۳۷۳ نفر در بخش صنعت و کشاورزی تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی سپس با انتقاد از عدم تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی این شهرستان اذعان کرد: عمده ترین مشکل واحدهای تولیدی بناب عدم وجود سرمایه در گردش و مشکل مالیات است.

سرپرست فرمانداری بناب تصریح کرد: از ۱۳۲ واحد تولیدی بناب که در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند فقط ۸ واحد تسهیلات دریافت نموده اند و بقیه واحدها منتظر دریافت تسهیلات سرمایه در گردش هستند.

رفیعی تصریح کرد: این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال بصورت انفرادی و یک هزار و۵۰۰ میلیون ریال بصورت پشتیبان و با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

وی با انتقاد از عدم ایجاد نمایشگاه دائمی در این شهرستان خاطرنشان کرد: از این به بعد مجوز هیچ گونه نمایشگاه عرضه محصولات در این شهرستان صادر نخواهد شد، مگر اینکه محل دائمی نمایشگاه های بناب توسط شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت تعیین و فعالیت آن آغاز شود.

وی در ادامه سهم شهرستان از تسهیلات اشتغال زایی استان آذربایجان شرقی را ۱۵ میلیاردریال اعلام و بیان کرد: تاکنون ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

نماینده عالی موقت دولت در شهرستان بناب تأکید کرد: بخاطر اینکه موعد پرداخت این تسهیلات تا بهمن ماه سال جاری است، اگر متقاضیان نتوانند سهم شهرستان را جذب کنند به علت شناور بودن تسهیلات، این مبلغ در دیگر شهرهای استان هزینه خواهد شد.

رفیعی همچنین با اشاره به اینکه تعهد شهرستان برای صادرات غیرنفتی۶۰ هزارتن است؛ اظهار کرد: تا امروز ۴۵ هزارتن انواع محصولات کشاورزی و صنعتی از این شهرستان به دیگر کشورها صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا