ارومیه سال ۹۷ به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی:

ارومیه سال ۹۷ به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود

 معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارومیه سال ۹۷ به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، علیرضا رادفر بعد از ظهر یکشنبه در جلسه سیاست گذاری انتخاب ارومیه در سال ۹۷ به عنوان پایتخت کتاب ایران، این انتخاب را فرصتی ارزشمند برای افزایش شاخص های کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: نقش کتاب و مطالعه در ارتقای آگاهی و ایجاد تعالی و موفقیت جامعه انکارناپذیر است و این فرصت می تواند کمک شایانی در ارتقای شاخص مطالعه در استان داشته باشد.

وی ایجاد زیرساخت های مناسب کتاب و کتابخوانی در مساجد، مدارس و امکان عمومی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی را موثر دانست و از رسانه ها خواست زمینه ساز ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات لازم برای بهره مندی استفاده ازمزیت های انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال آینده فراهم شده است افزود: باید فرهنگ مطالعه در جامعه به خصوص در بین نسل جوان و آینده فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مشارکت مردم در امر ترویج فرهنگ مطالعه را موثر دانست و افزود: برگزاری جشنواره کتاب، تقویت و ایجاد کانون های متعدد مطالعه در سطح شهر، راه اندازی ایستگاه های کتاب در روستاها و حاشیه شهرها می تواند در ارتقای شاخص مطالعه موثر باشد .

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی کتابخانه های سیار در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای استان اضافه کرد: آذربایجان‌غربی در بخش روستاهای دوستدار کتاب جزو ۱۰ استان برتر کشور است که این امر باید تقویت شود.

کریمی با بیان اینکه فرهنگسراها در سطح شهرهای استان نیز می تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند گفت: لازم است شهرداری فرهنگسراهای خود را در نقاط مختلف شهری به کتابخانه مجهزکند تا نقش خود را در ارتقای فرهنگ مطالعه به‌خوبی ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی معرفی ارومیه به عنوان پایتخت کتاب ایران را یکی از مزیت های فرهنگی در استان برشمرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های خوبی برای برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی ارائه داده است تا دایره و گستره اقدامات ما در این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های درحال انجام در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه های کتاب از جمله آن برنامه هاست که با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی انجام می شود.

کریمی با بیان اینکه این طرح ها از اهمیت بالایی برخوردارند چرا که برای کسب عنوان در طرح پایتخت کتاب یا روستای دوستدار کتاب، در کشور رقابتی بین شهرها و روستاها ایجاد شود افزود: کسب این عناوین نیازمند تلاش و مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی و ارائه طرح های خلاقانه و نو در جهت ترویج کتاب است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا