روزانه ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

معاون نفت و گاز پارس:

روزانه ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می‌شود

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آمادگی برای تامین گاز فصل زمستان، گفت: روزانه حدود ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، یحیی رشیدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی در سطح کشور دارد و شاهد دستیابی به رکوردهای جدیدی در تولید از پارس جنوبی هستیم.

وی به برداشت روزانه ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک گاز پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: میزان دریافت گاز با رفع محدودیت‌های پالایشگاه‌ها می‌تواند به ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز نیز برسد.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: تاکنون ۲۷ سکوی گازی در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه پارس جنوبی تا پایان سال ۹۸ تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استمرار تولید ایمن در پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تولید گاز کشور از مخزن مشترک پارس جنوبی تامین می‌شود.

رشیدی با اشاره به بازنگری و تعمیرات اساسی تمامی سکوهای گازی پارس جنوبی، تصریح کرد: آمادگی کاملی برای تامین گاز مورد نیاز کشور در فصل زمستان وجود دارد.

وی از اجرای عملیات پیگرانی هوشمند خطوط لوله گازی میدان پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در این راستا مذاکراتی با شرکت‌های داخلی صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا