امسال ۵۵ اثر تاریخی و طبیعی آذربایجان غربی ثبت ملی می شود

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

امسال ۵۵ اثر تاریخی و طبیعی آذربایجان غربی ثبت ملی می شود

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ثبت ۵۵ اثر تاریخی و طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

ارک خبربه نقل ازمهر:جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۷۵ اثر از آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی خبر داد و اظهارداشت: تاپایان سال با ثبت این ۵۵ اثر تاریخی و طبیعی تعداد آثار ثبت شده ملی از ۱۶۰۰ اثر فراتر می رود.

وی در خصوص تعداد گردشگران در استان طی سالجاری نیز افزود: امسال یک میلیون و ۴۱۷ گردشگر به استان سفر کرده اند که از این تعداد ۴۳۵ هزار نفر گردشگر خارجی بوده اند.

جباری مجموعه جهانی قره کلیسا، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، غار سهولان را از آثاری برشمرد که بیشترین اقبال را از سوی بازدیدکنندگان و گردشگرانی که به استان سفر داشته اند مواجه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در خصوص بازدید از موزه های استان نیز افزود: ۱۱۴ هزار و ۶۹۷ نفر در سال جاری از موزه های استان و سه میلیون و ۶۶هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی عدم تعیین حریم آثار تاریخی ثبت شده را یکی مشکلات سالهای گذشته عنوان کرد و گفت: در سالهای گذشته برخی از آثار تاریخی و طبیعی استان بدون تعیین حریم ثبت ملی شده اند که این امر موجب سوداستفاده و تخریب این آثار شده است.

جباری اضافه کرد: در سالهای اخیر به خصوص سالجاری تعیین حریم آثار تاریخی در اولویت و دستور کار استان قرار گرفته و در این خصوص منابع اعتباری مشخصی تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا