بیمه سلامت با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کسری بودجه روبرو است/زنان کارمند باید حق بیمه سلامت خود را مجزا از همسر بپردازند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان:‌

بیمه سلامت با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کسری بودجه روبرو است

 مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیمه سلامت کشور هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کسری بودجه دارد.

به گزارش ارک خبر، حسین بانک پیش از ظهر شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ماهانه حدود یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر بیمار به مراکز تحت پوشش بیمه سلامت مراجعه می کنند که در سال حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر از خدمات تحت پوشش بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی بیان داشت: از آبان ماه امسال به دلیل مشکلات مالی پیش آمده، یکسری محدودیت‌های بیمه‌ای برای افراد تحت پوشش به غیر از بیماران خاص ایجاد کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اضافه کرد: تا آخر امسال سازمان بیمه سلامت در کشور هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد که باید به شکلی تامین شود و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود به میزان ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، افزایش می یابد.

وی گفت: در سال ۹۷ بودجه ای که برای بیمه سلامت در نظر گرفتند بسیار کمتر از سال ۹۶ است که با این وضعیت، مجبور به حذف بسیاری از خدمات بیمه ای هستیم.

بانک ادامه داد: استان اصفهان پس از تهران بیشترین بیمه شدگان سلامت را دارد و بالاترین مراکز طرف قرارداد را داریم.

وی اعلام کرد: سال گذشته حدود ۵۸ میلیارد تومان اعتبار صرف تعهدات بیمه ای ما شده است که امسال این رقم با دو تا سه برابر افزایش به ۶۲ تا ۶۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان تصریح کرد: در گذشته تعهدات بیمه ای ما در ۲۱ مرکز به داوطلبین ارائه می شد که با ایجاد دفاتر پیشخوان ارائه خدمات بیمه ای به ۱۰۳ مرکز رسیده است.

وی با اشاره به طلب های این اداره از سایر موسسات و نهادهای استان اصفهان گفت: ۵۸ میلیارد تومان از بازنشستگان ذوب‌آهن طلبکاریم و هر ماه نیز بین سه تا چهار میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود.

بانک با بیان اینکه در استان اصفهان تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر بیمه روستایی هستند.

وی همچنین از استفاده ۱۱۵ هزار نفری کارکنان دولت در استان اصفهان از خدمات اداره بیمه سلامت خبر داد و افزود: تاکنون برای تامین خدمات درمانی برای بیمه شدگان سلامت استان اصفهان با چهار هزار و ۸۶۰ موسسه قرارداد امضا کرده‌ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران بیشترین بیمه شده توسط بیمه سلامت را دارد، گفت: همچنین در استان اصفهان چهار هزار بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف بیمه سلامت افزود: حمایت از پزشکان متخصص مناطق محروم، مقیم شدن پزشکان در بیمارستان، ترویج زایمان طبیعی به جای سزارین، کاهش میزان بستری در بیمارستان های دولتی،ارتقا کیفیت خدمات ویزیت، ارتقا کیفیت هتلینگ مراکز درمانی دولتی و حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج از اهدافی بوده که تا به امروز عملی شده است.

بانک تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت کشور هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کسری بودجه دارد و باید رقم بودجه این اداره در لایحه بودجه افزایش داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه هر دفترچه بیمه درمانی برای سه سال تهیه می شود، افزود: اما متاسفانه ۱۸ برگ این دفترچه ها نه در سه و یا دو سال بلکه طی دو ماه به اتمام می رسد.

رئیس اداره بیمه گری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: زنان کارمند تنها در صورتی می توانند دفترچه بیمه داشته باشند که جدا از همسر خود حق بیمه را بپردازند.

عبدالمجید نادری  اظهار داشت: در مصوبه جدید هیئت وزیران، زنان کارمندی که همسر آنها نیز کارمند است و عضو صندوق بازنشستگی کشوری یا لشکری هستند، باید دفترچه بیمه خود را باطل کنند و از دفترچه بیمه منتسب به همسر خود استفاده کنند.

وی بیان داشت: از سال ۸۹، زنان کارمندی که همسر کارمند نیز داشتند بدون پرداخت حق بیمه صاحب دفترچه بیمه بودند که اگر همچنان خواهان دفترچه بیمه جدا هستند خود فرد باید حق بیمه را جداگانه بپردازد.

رئیس اداره بیمه گری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: این در حالی است که اگر فرد خواهان پرداخت وجه بیمه نیست باید بیمه خود را باطل کند و تحت پوشش بیمه همسر خود و در قالب یک دفتر چه بیمه از خدمات بیمه سلامت استفاده کند.

وی بیان داشت: ما بدنبال این هستیم که بیمه شده با حق و حقوق خود آشنا شود و سواد بیمه‌ای و سواد سلامت بیمه شدگان را افزاش دهیم.

نادری تصریح کرد: به همین منظور مرکز تماس را به منظور رفاه حال بیمه شدگان برای سوالات احتمالی آنها در نظر گرفتیم.

وی از فعالیت ۶۰۰ همیار بیمه سلامت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها خبر داد و گفت: یک نفر را از هر روستا یا خانه بهداشت به عنوان همیار بیمه سلامت جذب کردیم.

رئیس اداره بیمه گری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و بسته های بیمه سلامت در روستاها به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: با در دست داشتن بیمه سلامت در سطح یک می توانند از خدمات بهداشتی درمانی استفاده کنند. در سطح دوم از خدمات ارائه شده در مطب ها و در سطح سه از خدمات بیمارستانی می توانند، بهره ببرند.

نادری گفت: بسیاری از مردم از خدمات تحت پوشش بیمه سلامت آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه توانایی هر فردی در پرداخت هزینه های درمان باید مشخص شود، گفت: شناسایی توانایی مالی بیماران به عهده وزارت رفاه گذاشته شده و این موضوع به نوعی همانند مساله یارانه شده اما این شناسایی ها در تهران به طور متمرکز در حال انجام است.

رئیس اداره بیمه گری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی بیمه شدگان گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی بیمه شدگان با حقوقشان است.

وی بیان داشت: مشارکت اجتماعی و مردمی در امور بیمه ای با کمک خود بیمه شدگان را هدف بعدی این طرح می توان دانست.

نادری گفت: پاسخ گویی مناسب نیز هدف بعدی است و برای رسیدن به این اهداف ۶۰۰ همیار بیمه ای در روستاها و شهرهای کوچک اعلام آمادگی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا