حضور مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در دهمين اجلاس اتاق اصناف با موضوع ارائه طرحهاي مهارت آموزي در محيط كار واقعي

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

حضور مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در دهمين اجلاس اتاق اصناف با موضوع ارائه طرحهاي مهارت آموزي در محيط كار واقعي

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، ابوطالب جلالي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان، بنا به دعوت رييس اتاق اصناف اصفهان در دهمين اجلاس اتاق اصناف كه با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف، رئیس و نایب رئیس و 94 اتحادیه اصفهان برگزار گرديد حضور بهمرساند.

در این جلسه رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف ضمن خوش آمدگوئی از تلاشهای اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در بحث مهارت آموزی و تعیین صلاحیت حرفه ای اصناف قدرداني كرد و بر تعامل بیشتر بین دو مجموعه تاکید کرد.

در ادامه ابوطالب جلالي ضمن دعوت از اتحادیه ها جهت همکاری بیشتر با مراکز آموزش فنی و حرفه ای در خصوص طرح كارورزي دانش آموختگان، افزايش قابليت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طريق انتقال مهارت و تجربه در محيط كار براي ورود به بازار كار، ايجاد انگيزه كارآفريني، ارتقاء اخلاق و صلاحيت حرفه اي، فراهم ساختن زمينه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه اقتصادي مباحثي را بيان نمود.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن اشاره به متناسب بودن سياست هاي آموزشي فني و حرفه اي با بسته هاي حمايتي اشتغال افزود: بسته هاي آموزشي دقيق متناسب با مشاغلي كه امروزه در جامعه داريم تدوين و آموزش هايي كه صورت مي گيرد به صورت عملي مي باشد. از طرفي عليرغم گران بودن اين آموزش ها، دولت اين ظرفيت ها را به صورت رايگان ارائه مي دهد تا مهارت آموختگان با ارائه طرح هايي، تسهيلاتي را دريافت و شغلي را براي خود و ديگران فراهم نمايند.

ابوطالب جلالي در راستاي معرفي طرح مهارت آموزي در محيط كار واقعي و ضرورت آن عنوان نمود: در گذشته تمركز بر آموزش هاي مهارتي قبل از اشتغال و توسط دولت صورت مي پذيرفت و در حال حاضر دولت و بخش خصوصي به كمك هم آموزش هاي مهارتي را اجرا و آموزش هاي متصل (مدرسه – مهارت) ‌مورد توجه قرار گرفته و در آينده بايستي دولت به عنوان تسهيل گر و بخش خصوصي به عنوان آموزش دهنده آموزش هاي مهارتي مبتني بر نياز با تنوع بخشي، مشاغل را در محيط كار واقعي اجرا نمايد.

وي بيان داشت: در طرح مهارت آموزي در محيط كار واقعي متقاضي در كنار استاد كار (مربي) و در محيط كار واقعي دوره آموزشي مهارتي را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشي و حداكثر يكسال سپري مي نمايد و با محيط كسب و كار نيز آشنا و كسب تجربه مي نمايد و ضمن خودباوري براي ورود به عرصه اشتغال و كارآفريني آماده مي گردد.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: حفظ و پايداري مشاغل سنتي و بومي به ويژه در صنايع دستي، كمك به بنگاههاي فعال به منظور شناسايي و جذب نيروي كار مستعد و توانمند، كاهش هزينه هاي جذب و به كارگيري نيروي هاي فاقد مهارت با استفاده از ظرفيت و توان آموزشي بنگاه هاي اقتصادي از ديگر مزاياي اين طرح مي باشد.

جلالي اظهار داشت: متقاضيان مهارت آموزي در قالب اين طرح به عنوان كارآموز آموزش هاي فني و حرفه اي شناخته شده و با توجه به قراردادي كه به امضاء مي رسد بيمه مسئوليت مدني آنها به عهده سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و مشمول قوانين كار و تأمين اجتماعي در اين مدت نمي گردند.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان در معرفي طرح دوم با نام طرح كارورزي دانش آموختگان، هدف از اجراي آن را افزايش قابليت جذب و اشتغال دانش آموختگان، فراهم ساختن زمينه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادي و ايجاد انگيزه كارآفريني و ارتقاء صلاحيت حرفه اي دانش آموختگان عنوان نمود.

جلالي گفت: در طرح كارورزي دانش آموختگان، متقاضيان و واحدهاي پذيرنده (مراكز يادگيري متقاضي) هر دو مي توانند در سامانه ثبت نام متقاضيان به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir  مراجعه و نسبت به دريافت اطلاعات تكميلي و ثبت نام اقدام نمايند.

وي افزود: در اين طرح دانش آموخته در كنار دوره آموزشي مهارتي در دوره آمادگي شغلي نيز شركت نموده و در طول دوره آموزشي كه از حداقل 4 ماه تا حداكثر 6 ماه به طول مي انجامد از يك سوم حداقل حقوق كارگري كه توسط دولت پرداخت مي شود برخوردار مي گردد و بيمه مسئوليت مدني به عهده سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و مشمول قوانين كار و تأمين اجتماعي در اين مدت نمي گردند.

جلالي گفت: اين دو طرح مي تواند موجبات بالا بردن اندازه مشاركت، تنوع رشته هاي آموزشي، مشاركت خبرگان و نخبگان و صاحبان فن و افراد با تجربه شود.

لازم به ذكر است در اين جلسه مسعود دانشمند رييس اداره سنجش و ارزشيابي مهارت و ايرج توكلي رييس واحد آموزش در صنايع اداره كل نيز حضور داشتند.

در پایان جلسه به سوالات حضار پاسخ داده شد.

 

روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان 36693169-031

www.etvto.ir

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا