اصفهان به وجود جواناني چون سهراب مرادي افتخار مي کند/ افتخارآفريني هاي سهراب تکرارشدني است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در ديدار سهراب مرادي با شهردار اصفهان مطرح شد؛

اصفهان به وجود جواناني چون سهراب مرادي افتخار مي کند/ افتخارآفريني هاي سهراب تکرارشدني است

شهردار اصفهان در ديدار با سهراب مرادي قهرمان وزنه برداري المپيک و جهان گفت: به قهرماني هاي المپيک و جهان سهراب مرادي افتخار مي کنيم و اطمينان داريم اين قهرماني ها اثر بسيار بزرگي در معرفي کشور ايران و شهر اصفهان دارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، سهراب مرادي قهرمان اصفهاني وزنه برداري المپيک و جهان به همراه محمد سلطان حسيني مديرکل ورزش و جوانان استان با قدرت الله نوروزي شهردار اصفهان ديدار و گفت و گو کردند.

قدرت الله نوروزي در اين ديدار اظهار کرد: به قهرماني هاي المپيک و جهان سهراب مرادي افتخار مي کنيم و اطمينان داريم اين قهرماني ها اثر بسيار بزرگي در معرفي ايران، اصفهان و رشادت ها و پهلواني هاي جوانان ايراني دارد.

وي تصريح کرد: گاهي اوقات بايد تلاش هاي بسيار زيادي در معرفي يک شهر يا کشور انجام داد اما اين دلاوري هاي امثال مرادي در عرصه هاي جهاني به طور جهشي يک شهر يا جوانان يک کشور را به جهانيان به خوبي معرفي مي کند.

شهردار اصفهان با بيان اينکه اميدواريم شهرداري و اداره کل ورزش و جوانان استان زمينه را به گونه اي فراهم کنند که ما تنها يک سهراب مرادي نداشته باشيم و ده ها فرد در اين قامت از اصفهان در عرصه هاي قهرماني بدرخشند.

وي با اشاره به قول هايي که پيش از اين به سهراب مرادي براي کمک داده شده بود، افزود: گويا اين موضوع درگير موضوعات قانوني شده بود. شهرداري قصد ندارد در موضوعات ورزش قهرماني ورود کند چراکه اين موضوع متولي خودش را دارد. با اين وجود اعلام کردم لايحه اي را براي حل مشکل سهراب مرادي به شورا ببرند.

نوروزي با بيان اينکه براي اين جوانان هر کاري که انجام شود به سود کشور است، اضافه کرد: يک کشور به وجود اينگونه جوانانش افتخار مي کند. اين قهرماني ارزش بسيار بالايي دارد چراکه هنر، خلاقيت و پشتکار در وجود يک انسان جمع مي شود تا آن فرد موفق به خلق حماسه هاي بسيار بزرگ مي شود.

وي گفت: اميدواريم بيش از پيش شاهد رکوردشکني و افتخارآفريني هاي شما در عرصه هاي مختلف کشوري و جهاني باشيم.

افتخارآفريني هاي سهراب مرادي تکرارشدني است

مديرکل ورزش وجوانان استان نيز در اين ديدار اظهار کرد: با رکوردهايي که سهراب مرادي دارد به طور حتم مي تواند اين قهرماني ها را در رقابت هاي المپيک و  جهاني بعدي تکرار کند.

وي با بيان اينکه سهراب مرادي از ورزشکاران پرتلاش و با اخلاق ورزش استان است، تصريح کرد: سهراب مرادي تنها ورزشکاري بود که توانست رکود مسابقات جهاني را در وزن خودش بشکند تا افتخاري براي ورزش استان و کشور باشد. زماني که وي نيمه هاي شب موفق شد عنوان قهرماني هاي رقابت هاي المپيک را کسب کند تمام مردم ايران اين مسابقه را پيگيري مي کردند و از اين افتخارآفريني بسيار خوشحال بودند.

دو رقابت مهم در سال آينده در پيش دارم

سهراب مرادي نيز در اين ديدار با بيان اينکه از 9 سالگي ورزش خود را آغاز کردم، گفت: زحمات بسيار زيادي را طي اين مدت متحمل شدم و حضور من از سن 15 سالگي در مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا آغازي بر قهرماني هاي من در رقابت هاي مختلف جهاني و المپيک شد.

وي افزود: ناکامي خود در مسابقات المپيک 2012 لندن را در مسابقات المپيک 2016 جبران کردم و موفق به کسب نخستين مدال المپيکي اصفهان شدم. همچنين در حدود 2 ماه پيش در مسابقات جهاني آمريکا موفق شدم رکورد جهان را يک کيلوگرم و در مجموع 4 کيلوگرم افزايش دهم.

قهرمان وزنه برداري جهان و المپيک بيان داشت: تمرينات خود را پس از المپيک نيز رها نکردم و شبانه روز تمرين مي کردم تا بتوانم رکود مسابقات جهاني  را بزنم.

وي افزود: در سال آينده نيز دو مسابقه بسيار مهم آسيايي جاکارتا و مسابقات جهاني را در پيش داريم.

گفتني است در پايان اين ديدار نخستين نشان فيروزه اي شهروند افتخارآفرين اصفهان از سوي شهردار اصفهان به سهراب مرادي اهدا شد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا