مشكلات ساخت و ساز فرا شهرداري است /40 پروژه مشاركتي در منطقه 10 در حال اجراست

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در نخستين جلسه كميسيون هم انديشي سرمايه گذاران توسعه شهرسازي و مديران شهري منطقه 10 مطرح شد:

مشكلات ساخت و ساز فرا شهرداري است /40 پروژه مشاركتي در منطقه 10 در حال اجراست

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت: رونق در بخش ساخت و ساز باعث جذب سرمايه گذار و خدمت رساني بهتر مي شود و نظام عرضه و تقاضا را متوازن مي كند همچنين ايجاد اشتغال به همراه دارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، سید جمال الدین صمصام شریعت در نخستين جلسه كميسيون هم انديشي سرمايه گذاران توسعه شهرسازي و مديران شهري در منطقه 10 افزود: بر طبق آمار صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  در منطقه 10 افزایش یافته به طوری که در بين مناطق 15 گانه بيشترين پروانه ساخت و ساز در منطقه 10 از لحاظ متراژ و تعداد صادر شده است.

وي با بيان اين كه اقدامات شهرداري منطقه 10 در زمينه تكريم ارباب رجوع و جذب سرمايه گذاري قابل تحسين است اذعان داشت: جاي بسي خوشحالي است كه شهرداري منطقه 10 در بين مناطق 15 گانه ابتكار عمل براي جذب سرمايه گذاران و تشويق انبوه سازان به منظور خدمات رساني بهتر به مردم انجام داده و چنين جلسه اي را برگزار كرده است.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري با اشاره به اين كه مشكلات و مسائل فرا روي ساخت و ساز و انبوه سازان فرا شهرداري است تصريح كرد: نظام مهندسي ، بيمه تامين اجتماعي و ماليات بر عملكرد دست اندركاران ساخت و ساز از ديگر مشكلاتي است كه پيش روي ساخت و ساز است كه منجر شده علاقمندي براي سرمايه گذاري در اين بخش در سطح ملي كاهش دهد.

وي با بيان اين مطلب كه صدور پروانه ساختماني در كلان شهر ها كاهش يافته است بيان كرد: اين مهم منجر شده نظام عرضه و تقاضا بهم بريزد.

صمصام شريعت با تاكيد بر اين كه بايد بعد از ركود در بخش ساخت و ساز آرام آرام به سمت رونق بخشي در اين زمينه برويم عنوان كرد: لازم است بسترهاي مورد نياز اين مهم در مناطق فراهم شود و سرمايه گذاران در زمينه ساخت و ساز تشويق شوند.

وي با بيان اين كه معاونت شهرسازي و معماري از ارائه پيشنهادات و نظرات انبوه سازان براي رفع موانع صدور پروانه استقبال مي كند اذعان داشت: انجمن انبوه سازان مي توانند با تشكيل دفتري نظارت در اين حوزه را برعهده بگيرند.

معاون شهرسازي و معماري ادامه داد: رونق در بخش ساخت و ساز باعث جذب سرمايه گذار و خدمت رساني بهتر مي شود و نظام عرضه و تقاضا را متوازن مي كند همچنين ايجاد اشتغال به همراه دارد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر شهرداري همكاري ويژه اي با استانداري و دبير كميسيون ماده 5 براي واقعي كردن تراكم و ارتفاع بدون هيچ تبعه منفي دارد.

40 پروژه مشاركتي در منطقه 10 با اعتبار 450 ميليارد تومان در حال اجراست

مدير منطقه 10 شهرداري اصفهان در ادامه اين جلسه گفت: منطقه 10 داراي پتانسيل و استعدادهاي بالقوه اي است كه مي توان پروژه هاي بزرگي را در اين منطقه با مشاركت سرمايه گذاران به اجرا درآورد.

عبدالرسول امامي با بيان اين كه 40 پروژه مشاركتي كوچك و بزرگ در منطقه 10 با اعتبار 450 ميليارد تومان در حال اجراست تصريح كرد: اميد است با حضور و مشاركت سرمايه گذاران گام بهتري در اين زمينه برداشته شود.

وي تاكيدكرد: لازم است از سرمايه گذاري در بخش آپارتمان سازي به سمت طرح ها و پروژه هاي درماني ، ورزشي و رفاهي حركت كنيم.

مدير منطقه 10 شهرداري اصفهان اضافه كرد: بيشترين بافت فرسوده در منطقه 10 وجود دارد كه اميد است با كمك انبوه سازان و سرمايه گذاران اين وضعيت به حداقل ممكن برسد.

مشارکت و توسعه باید به یکدیگر متصل باشند

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان در ادامه اين جلسه گفت: مديريت شهري به دنبال مدیریت واحدی در حوزه سرمایه است.

شهرام رئیسی با بيان اين كه مشارکت و توسعه باید به یکدیگر متصل باشند اذعان داشت : لازم است مشارکت توام با سود به نفع سرمايه گذار باشد به طوري كه شرایط بازی بُرد- بُرد برای سرمایه گذار و شهرداری به عنوان نماینده شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای جذب سرمایه گذار گفت: نتیجه سرمایه گذاری های گذشته باید به سرمایه گذاران نشان داده شود چرا که این مهم می تواند باعث ترغیب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی شود.

بايد بافت هاي فرسوده با همت و عزم ملي احيا شود

دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان  در ادامه اين جلسه با بيان اين مطلب كه برگزاري اين گونه جلسات باعث دلگرمي و علاقمندي انبوه سازان مي شود تصريح كرد: اين جلسات نشانگر اين است كه مديريت شهري انبوه سازان را سرمايه گذارن شهر و به عنوان شريك فعاليت هاي شهرسازي مي داند.

احمد تولا با اشاره به اين كه شهرداري منطقه 10 از دوره هاي گذشته در زمينه سرمايه گذاري فعال بوده و شرايط مناسبي را براي سرمايه گذاران فراهم كرده تصريح كرد: شهرداري منطقه 10 با ديد باز و مثبت از سرمايه گذاران استقبال كرده و اين منطقه با توجه به وسعت و شرايط خاص قابل سرمايه گذاري است.

وي با تاكيد بر اين كه بايد بافت هاي فرسوده با همت و عزم ملي احيا شود ادامه داد: اميد است با همكاري مجموعه شهرداري و سرمايه گذاران بافت هاي فرسوده متحول شود و به شهر زيبا دست يابيم.

وي اضافه كرد: با احياي بافت هاي فرسوده شاهد ايجاد اشتغال و  وضعيت مناسب در بازار مسكن خواهيم بود.

تولا تاكيد كرد: باید پلاک‌ها تجمیع شود، خدمات در محله‌ها دیده شود و دیگر شاهد کوچه‌های باریک نباشیم و سطح اشغال کوچک شود. فضاهایی که در این بین ایجاد می‌شود تبدیل به فضاهای خدماتی، عمومی، فرهنگی و ورزشی شود.

گفتني است؛ با توجه به تاكيد شهردار اصفهان در زمينه تشكيل كميسيون هم انديشي سرمايه گذاران توسعه شهرسازي و مديران شهري نخستين جلسه اين كميسيون با همت شهرداري منطقه 10 برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا