رستوران های کره شمالی در چین تعطیل می شوند

پایگاه خبری ارک خبر-پکن:

رستوران های کره شمالی در چین تعطیل می شوند

 خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است تا چند روز دیگر همه رستوران ها و سالن های پذیرایی کره شمالی در چین تعطیل خواهند شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا این اقدام بخشی از سخت گیری های چین پس از آن است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ای، تحریم های تازه ای علیه کره شمالی اعمال کرد.
پس از آزمایش ششم اتمی کره شمالی در سپتامبر سال 2017 ، شورای امنیت سازمان ملل این کشور را تحریم کرد و چین به اتباع کره شمالی در خاک خود مهلت داد تا ظرف 120 روز همه فعالیت های تجاری از جمله رستوران ها را تعطیل کنند.
این مهلت فردا سه شنبه نهم ژانویه پایان می یابد و همزمان خبرگزاری کره جنوبی گزارش کرده است که رستوران های کره شمالی در چین باید تعطیل شود.
گزارش می افزاید که آمار دقیقی در باره تعداد این سالن ها در دست نیست اما منابع آگاه شمار آنها را نزدیک به 100 باب براورد کرده اند.
بیشتر سالن های پذیرایی و فعالیت های تجاری کره شمالی در سه استان جی لین، خه لونگ جیانگ و لیایو نینگ در منطقه شمال شرق چین انجام می شود که مرزهای مشترک با کره شمالی دارند.
گزارش حاکی است با بسته شدن این سالن ها پیش بینی می شود که کار برای صدور روادید اتباع کره شمالی در چین هم سخت تر شود.
بسته شدن این سالن های غذاخوری می تواند خبر ناخوشایندی برای کره شمالی باشد که به اعتقاد بسیاری یکی از منابع مهم تامین ارز برای این کشور محسوب می شود.
منابع مطلع می گویند در استان لیایونینگ به همه رستوران های کره شمالی دستور تعطیلی داده شده است و کارکنان آنها نمی توانند دیگر روادید خود را تمدید کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا