هک یاهو و افشای اطلاعات میلیون ها کاربر چینی

پایگاه خبری ارک خبر-پکن:

هک یاهو و افشای اطلاعات میلیون ها کاربر چینی

روزنامه ‘مردم’ ارگان حزب حاکم چین نوشت هک موتور جستجوی یاهو باعث شده است تا میلیون ها کاربر چینی که از خدمات این شبکه استفاده می کنند نگران افشای اطلاعات خود باشند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا :تقریبا همه کاربران چینی یاهو که از خدمات پیام رسانی آن در چارچوب موتور جستجوی چینی ویبو استفاده می کنند، در معرض خطر افشای اطلاعات قرار گرفته اند.
کارشناسان شبکه اینترنت در چین به میلیون ها کاربر این کشور که از یاهو بهره می گیرند توصیه کرده اند فورا نام ها و رمزهای اینترنتی خود را تغییر دهند.
روزنامه ‘مردم’ ارگان حزب حاکم چین می نویسد که این موضوع مربوط به هک شدن یاهو در سال های اخیر بویژه از سال 2013 میلادی به این طرف است و همه کسانی که با یاهو کار کرده اند اطلاعاتشان به بیرون درز کرده است.
در سال گذشته میلادی اعلام شد که یاهو هک شده و اطلاعات بین یک تا سه میلیارد حساب اینترنتی ان به بیرون درز کرده است اما در ماه جاری میلادی چین اعلام کرد که ممکن است این حادثه ابعاد بزرگتری داشته باشد.
نام ها ، حساب های اینترنتی ، پیام های اینترنتی ، شماره تلفن و حتی سوال و جواب های محرمانه نیز از جمله مضامین هک شده در موتور جستجوی یاهو است.
کارشناسان اینترنت در چین گفته اند که این یک حادثه بسیار بزرگ است و نگرانی های فراوانی برای میلیون ها چینی از سرقت اطلاعات آنها وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا