راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» برای دریافت گزارش‌های مردمی

ارک خبر- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بر مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رضا مسعودی‌فر در جلسه ایجاد و ارتقای شبکه‌سازی سازمان‌های مردم نهاد و تأثیرگذار در راستای توسعه و تقویت ارتباط سمن‌های استان با تاکید بر مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم، از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» برای دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد.
وی گفت: در آذربایجان شرقی نزدیک به 600 نفر در سامانه «سجام» ثبت‌نام کرده‌اند تا پس از آموزش و ساماندهی، در صورت مشاهده اقداماتی که منجر به وقوع جرم (جرایم عمومی) خواهد شد، به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارش دهند، سازمان‌های مردم‌نهاد نیز می‌توانند برابر ماده 66 آئین‌ دادرسی کیفری، اعلام جرم کرده و پیگیر جرایم عمومی مثل جرایم علیه محیط زیست، علیه کودکان، علیه سالمندان و … شوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر ارتباط مؤثر معاونت پیشگیری و سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر و تشکیل شبکه ارتباطی و استفاده از نظرات مردم در جهت پیشگیری از جرایم عمومی تأکید کرد.
ماده 66 آئین‌ دادرسی کیفری- سازمان‌های مردم نهادی که اساسنامه آن‌ها درباره حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و ناتوان جسمی یا ذهنی، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، می‌توانند نسبت به جرائم ارتکابی در زمینه‌های فوق اعلام جرم کرده و در تمام مراحل دادرسی شرکت کنند.

دکمه بازگشت به بالا