مشکل اساسی هنرمندان صنایع‌دستی عدم تجاری‌سازی است

خبرگزاری ارک: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یکی از مشکلات هنرمندان به ویژه هنرمندان صنایع دستی را نبود تجاری‌سازی در هنر دانست و گفت: بیشتر هنرمندان با مشکل بازار کار مواجه هستند.

به گزارش فارس از تبریز، بهمن نامورمطلق در حاشیه جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در صنایع دستی و هنرهای اسلامی با بیان اینکه هنر می‌تواند در زندگی مردم جاری باشد، اظهار داشت: به تولیدات هنری نه به چشم یک کالای تزئینی بلکه باید به عنوان ملزومات زندگی توجه شود.

وی هنرمندان را نیازمند الهام گرفتن از ایده‌های نو دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود ضمن ایجاد فضای مناسب برای تبادل تولیدات هنری، هنرمندان از آثار یکدیگر الهام گرفته و شاهد تولید آثار هنری جدید و در نهایت رونق فضای هنری در هنرهای دستی باشیم.

نامور مطلق جشنواره خلاقیت در هنر را پلی برای ارتباط هنرمندان جهان اسلام و گامی برای توسعه فضای تبادل نظر و تجربه در هنرهای اسلامی و صنایع دستی عنوان کرد.
وی افزود: این جشنواره می‌تواند موجب گفت‌وگوی هنرمندان در سطح جهان و ایجاد تولیدات و ایده‌های نو و تازه شود.
نامور مطلق با اشاره به مقالات ارایه شده در این جشنواره گفت: اگر مقالات را از فضای دانشگاهی صرف خارج و بیشتر به فضای کاربردی نزدیک‌تر کنیم، می‌توانیم شاهد رونق بیش از پیش تولیدات هنر اسلامی و صنایع دستی باشیم.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی با شرکت آثار هنرمندان 33 کشور در 60 غرفه در رشته‌های نگارگری و گل مرغ، تذهیب، خوشنویسی، قالی و زیراندازهای داری، سفال، هنر و صنایع فلزی، هنر و صنایع چوبی، هنر و صنایع شیشه‌ای، طراحی، چاپ و تزئینات پارچه تا 25 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپاست.

دکمه بازگشت به بالا