ایران در زمره پنج کشور برتر ساخت دستگاه های همودیالیز در دنیا/آغاز طراحی و ساخت مرکز دیالیز صحراییایران در زمره پنج کشور برتر ساخت دستگاه های همودیالیز در دنیا/آغاز طراحی و ساخت مرکز دیالیز صحرایی

پایگاه خبری ارک خبر-کرمانشاه:

ایران در زمره پنج کشور برتر ساخت دستگاه های همودیالیز در دنیا/آغاز طراحی و ساخت مرکز دیالیز صحرایی

 مدیرعامل مراکز دیالیز گروه خدمات درمانی سلام با بیان اینکه متخصصان کشورمان به فناوری طراحی و ساخت دستگاه های دیالیز دست یافته اند، گفت: ایران در زمره پنج کشور برتر ساخت دستگاه های دیالیز در دنیا قرار دارد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:حسین چمنی که به منظور راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان بانگر سرپل ذهاب به کرمانشاه سفر کرده بود، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران بعد از کشورهای آلمان، سوئد، ایتالیا و ژاپن در رده پنجم کشورهای دارای این فناوری قرار دارد و از این پس تمام مراحل راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور با تکیه بر دانش بومی داخلی قابل انجام است.

وی شرکت دانش بنیان آریا طب فیروز را به عنوان تنها شرکت طراحی و تولید دستگاه های دیالیز در کشور نام برد و گفت: این شرکت از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و در قراردادی با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی از طریق گروه خدمات درمانی سلام ساخت و ایجاد یک هزار تخت دیالیز در هشت استان سیستان و بلوچستان، قزوین، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را بر عهده گرفته است.
چمنی با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: براساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی این استان و به دلیل نیاز مبرم مناطق زلزله زده به دستگاه های دیالیز، راه اندازی کامل مرکز دیالیز سرپل ذهاب با تامین هشت دستگاه همو دیالیز و تجهیزات آب RO در این منطقه را بر عهده گرفتیم.
وی گفت: مرکز دیالیز بیمارستان بانگر سرپل ذهاب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سرمایه گذاری مستقیم سهامداران گروه خدمات درمانی سلام، خیران مرتبط با این مجموعه و شرکت آریا طب فیروز در کمتر از سه هفته نصب و راه اندازی شد که با تکیه بر دانش بومی این امکان را فراهم کرد تا در کمترین زمان ممکن این مرکز تخصصی تجهیز و راه اندازی شود و بخشی از آلام مردم مناطق زلزله زده کاهش یابد.
وی اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان بانگر سرپل ذهاب به طور کامل راه اندازی و پس از آموزش کادر پزشکی و پرستاری تحویل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شده است و البته 2 نفر از پرسنل شرکت برای نظارت بر فعالیت دستگاه ها و ادامه کارهای آموزشی در این بیمارستان مستقر هستند.
وی اضافه کرد: بخش دیالیز بیمارستان بانگر با هزینه ای حدود هفت میلیارد ریال توسط خیران به مردم مناطق زلزله زده استان اهدا شده و بهره برداری آن را به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سپرده اند.
وی با بیان اینکه شرکت آریا طب فیروز، در زمینه طراحی تجهیزات و دستگاه های دیالیز با تکیه بر دانش بومی از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تمام تجهیزات این شرکت توسط متخصصان جوان ایرانی طراحی و ساخته می شود و به استناد نتایج بررسی های دقیق و سختگیرانه فنی و بالینی، با نمونه مشابه خارجی از نظر کیفیت رقابت می کند.
او قیمت دستگاه همودیالیز داخلی را حداقل 20 درصد کمتر از مشابه خارجی آن اعلام کرد و اضافه کرد هزینه های سرویس و نگهداری دستگاه تمام ایرانی در دوره بهره برداری نیز به مراتب از نمونه های خارجی ارزانتر است.
وی در ادامه طراحی و ساخت مرکز دیالیز صحرایی و سیار را یکی از برنامه های در دست اجرای این شرکت ذکر کرد و گفت: متخصصان شرکت با توجه به تجربه سرپل ذهاب در حال طراحی و ساخت این مجموعه هستند که می تواند در زمان بحران به سرعت به بیماران دیالیزی کمک نماید.
وی اظهار کرد: این مرکز سیار را با تکیه بر دانش بومی متخصصان ایرانی می سازیم و آمادگی داریم در صورت نیاز این بخش را در سرپل ذهاب هم راه اندازی کنیم.
به گفته او، گروه خدمات درمانی سلام سال 95 آغاز به فعالیت کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

دکمه بازگشت به بالا