تردد در گردنه های برفگیر آذربایجان شرقی با زنجیر چرخ ممکن است

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

تردد در گردنه های برفگیر آذربایجان شرقی با زنجیر چرخ ممکن است

 رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی گفت: تردد وسایط نقلیه در گردنه های کوهستانی و برفگیر استان با زنجیر چرخ ممکن است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:حسین بلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز بارش برف از شامگاه دوشنبه، 91 گروه راهداری استان در محورهای ارتباطی مستقر و اقدام به برف روبی و نمک پاشی محورها کرده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی استان باز و رفت و آمد روان وسایط نقلیه در جریان است، اظهار کرد: 922 نیروی راهداری با استفاده از 671 دستگاه ماشین آلات راهداری در حال ارایه خدمات در محورهای حوزه استحفاظی استان هستند.
رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بیشترین بارش در استان در محورهای تبریز – اهر – کلیبر و آزاد راه تبریز – زنجان و تبریز – مراغه – هشترود روی داده است.
بلوکی، از رانندگان و مسافران خواست از مسافرت های غیرضروری خودداری و در صورت لزوم خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز گفت: فعالیت این سامانه بارشی امروز تداوم داشته و از بعد از ظهر به تدریج از سمت غرب استان خارج می شود.
محمد اشجعی افزود: با عبور این سامانه از میزان ناپایداری هوا کاسته شده و دمای هوا به تدریج کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در بیشتر شهرهای استان از جمله اهر، هریس، جلفا، مرند، بستان آباد و سراب بارش برف ادامه دارد، اظهار کرد: دمای فعلی تبریز یک درجه سانتی گراد زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.
بارش برف که از شب گذشته در بسیاری از نقاط استان آغاز شده، در برخی مناطق مانند تبریز همچنان ادامه دارد.
در زمان حاضر ورزقان با 6 درجه سانتی گراد زیرصفر سردترین نقاط استان و مراغه با 3 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان است.
آذربایجان شرقی دارای 14 هزار و 761 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 2 هزار و 758 روستا با 271 هزار و 987 خانوار و با بیش از 1 میلیون و 189 هزار نفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا