تخلیه 12 هزار نفراز روستاهای شمال شرق فیلیپین دراثر فعالیت آتشفشان ‘مایون’

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

تخلیه 12 هزار نفراز روستاهای شمال شرق فیلیپین دراثر فعالیت آتشفشان ‘مایون’

 فوران گدازه‌های کوه «مایون» فعالترین آتشفشان شمال شرق فیلیپین مقامات این کشور را ناگزیر از تخلیه 12 هزار نفر از روستاییان این منطقه کرده است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا از فیل استار سازمان آتشفشان و لرزه شناسی فیلیپین در پی فعالیت‌های خطرناک آتشفشان «مایون» واقع در شمال شرق این کشور، سطح هشدار حوادث زیست محیطی را در روز گذشته افزایش داد و مقامات این کشور را وادار به تخلیه هزار ان نفر از روستاییان این مناطق کرد.
بر اساس هشدارهای این سازمان، فوران خطرناک این کوه آتشفشان به ارتفاع دو هزار و 460 متری که در استان «آلبای» فیلیپین قرار دارد، میتواند روزها تا هفته‌ها طول بکشد.
«رناتو سولیدوم» از اعضای این سازمان، اعلام کرده که از روز شنبه سه انفجار بخار رخ داده که باعث فوران خاکستر در روستاهای اطراف شده و ممکن است سبب باز شدن دهانه جامد آتشفشانی و سرریزی گدازه‌ها از درون آن شده باشد.
مقامات فیلیپینی پرواز بر فراز این کوه را ممنوع کرده و به مردم توصیه کردند که بینی و دهان خود را برای جلوگیری از استنشاق مستقیم این دودها بپوشانند.
ویرانگرترین فوران آتشفشان «مایون» در فوریه سال 1841 میلادی رخ داد که گدازه‌های آتشفشانی شهری را دفن کرد و باعث کشته شدن حدود یک هزار و 200 نفر شد.
آخرین بار این آتشفشان در سال 2014 فوران کرده بود که سبب ترک اجباری هزاران نفر از این منطقه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا