دومین جشنواره بزرگ کالای ایرانی در بازار های روز کوثر شهرداری اصفهان برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دومین جشنواره بزرگ کالای ایرانی در بازار های روز کوثر شهرداری اصفهان برگزار می شود.

ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی و به حرکت در آمدن چرخ اقتصاد از مهمترین اهداف جشنواره بزرگ کالای ایرانی در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به این خبر اعلام کرد:  رهبر معظم انقلاب سال گذشته را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده‌اند و شهرداری اصفهان و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری به عنوان متولی بازارهای روز کوثر  نیز در همین راستا در سال گذشته با برگزاری  جلسات متعددی با بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر استانی و کشوری اولین جشنواره کالای ایرانی را  برگزار کرده تا گامی در راستای این نامگذاری بردارد.

اصغر کشاورز راد با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کالای ایرانی در بازارهای روز کوثر  گفت:در همین راستا در سال جاری و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گردید دومین جشنواره کالای ایران در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان اجرایی گردد.

وی حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، معرفی تولیدات داخلی و حمایت از اشتغال و سرمایه ملی، عرضه محصولات بومی با حضور تولید کنندگان و عرضه کنندگان معتبر داخلی، حفظ و حمایت از محیط زیست را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: افزایش سطح آگاهی شهروندان نسبت به ظرفیت های موجود در زمینه کالاهای با کیفیت ایرانی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالاهای ایرانی یکی دیگر از اهداف این جشنواره می باشد چرا که با فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی و تبیین ضرورت آن برای مردم ، از ورشکستگی واحدهای تولیدی داخلی جلوگیری شده و بسیاری فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند مشغول به کار شده و به تولید داخلی کمک نمایند.

کشاورز راد با تاکید بر اینکه در جشنواره بزرگ کالای ایرانی در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان جوایز نفیسی برای مشتریان در نظر گرفته است، ادامه داد: برای تشکر و قدردانی از مشتریان به دلیل اعتماد آنان به کالاهای داخلی، با همکاری تولیدکنندگان و نظارت سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری، جوایز ارزنده ای با ارزش بیش از بیست میلیارد ریال اهداء خواهد شد.

وی  اظهارکرد: جوایز نفیسی همچون 12 دستگاه خودرو ساندرو، 7 دستگاه  خودرو پژو پارس 539 تخته فرش ، 539 جایزه نقدی ده میلیون ریالی و 539 جایز بن خرید پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد بازارهای روز در نقاط مختلف شهر و در راستای ساماندهی مشاغل است، ادامه داد: در حقیقت بازارهای روز حلقه اتصال مستقیم تولیدکنندگان و مراکز عمده ‌فروشی با مصرف‌کنندگان در جهت رفاه حال شهروندان خواهد بود و زمینه‌ساز جلوگیری از ایجاد واحدهای پراکنده و سیار میوه و تره‌بار، تعدیل قیمت‌ها و حذف واسطه‌گری‌های غیر اصولی است.

کشاورز راد تصریح کرد: از طریق این بازارها تولیدات کشاورزی (میوه و تره‌بار) فرآورده‌های شیلات، مواد لبنی و پروتئینی و سایر نیازهای ضروری مردم با حضور تولیدکنندگان محصولات غذایی با کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه با نظارت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، به نحوی که سبد کالای یک خانوار در این بازار تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده، ایجاد بازارهای روز همواره با موفقیت و تحصیل رضایت مردم همراه بوده است.

شایان ذکر است این جشنواره در تاریخ 25/10/1396 فعالیت خود را آغاز و تا تیر ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

حضور کامل بخش خصوصی در راستای عمل به اصل 144 قانون اساسی یکی از ویژگی های ممتاز این جشنواره بوده وکلیه هزینه های مرتبط با جشنواره و اهداء جوایز توسط بهره برداران بازارهای روز کوثر و تولید کنندگان کالا های ایرانی تامین شده است و  شهرداری اصفهان و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تنها به عنوان یک عامل نظارتی در جشنواره حضور خواهند داشت.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا