ارسال 51 اثر تولیدی به جشنواره موسیقی حماسه آذربایجان شرقی

ارک خبر- دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی از ارسال 51 اثر تولیدی به جشنواره موسیقی حماسه آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسفندیار قره باغی دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی در نشست خبری گفت: 22 گروه موسیقی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده و 51 اثر تولیدی به این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش شامل گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می شود، افزود: بخش گروه نوازی شامل 5 شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز است.

وی اظهار کرد: بخش آثار تولیدی این جشنواره با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی هیات داوران قرار می گیرد.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این جشنواره از دوم تا پنجم بهمن در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.

قره باغی با دعوت از مردم و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره ادامه داد: نبود سالنی در شان و جایگاه تبریز به عنوان اولین ها برازنده این شهر نبوده و نیاز است شهردار و اعضای شورای اسلامی در این زمینه احساس وظیفه کرده و برای احداث چنین سالنی همت کنند.

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: این جشنواره با هدف به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های مقاومت در جامعه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان برگزار می شود.

شاهرخ پناهی فرد افزود: برای شرکت در این جشنواره آثار موسیقی از جمله از شهرستان های تبریز، مراغه، بناب و اهر به دبیرخانه ارسال شده و از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته می شود و هر هنرمند حداکثر در 2 گروه می تواند فعالیت کند.

وی اظهار کرد: در بخش گروه نوازی به گروه برگزیده در هر شاخه از سوی هیات داوران و از بین شرکت کنندگان به بهترین آهنگساز، شاعر و خواننده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اعطا می شود.

پناهی فرد ادامه داد: در بخش آثار تولیدی نیز به آثار برگزیده اول تا سوم تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی اعطا می شود.

وی یادآوری کرد: در روز سوم بهمن بخش آثار تولیدی و در روز چهارم گروه نوازی از سوی هیات داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد و در اختتامیه جشنواره در روز پنجم بهمن جوایز منتخبان اهدا می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا