برگزاري بیست و چهارمین نشست تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور؛ شيوه نامه حفظ باغات خصوصي شهرها به صورت تشويقي تدوين مي شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برگزاري بیست و چهارمین نشست تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور؛

شيوه نامه حفظ باغات خصوصي شهرها  به صورت تشويقي تدوين مي شود

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شيوه نامه حفظ باغات خصوصي شهرها  به صورت تشويقي نه تنبيهي تا يك ماه آينده  تدوين و ارائه مي شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان،فروغ مرتضایی‌نژاد در بیست و چهارمین نشست تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور گفت: همه ساله در روزهای ۲۴ تا ۲۸ دی‌ماه، اصفهان میزبان برگزاری نمایشگاه کشاورزی است، بر این اساس طبق تفاهم‌نامه‌ سازمان پارکها و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی، همزمان با برگزاری نمایشگاه کشاورزی، کنگره ای پیرامون تکنولوژی‌های نوین فضای سبز شهری با توجه به تغییرات اقلیمی و منابع آب پایدار، برگزار شد.

وي با بيان اين كه در اين كنگره چهار سخنراني ويژه با موضوعات طراحي‌هاي نوين در فضاي سبز شهري، مديريت چمن در تنش‌هاي محيطي، كاربرد تكنولوژي‌هاي نوين در فضاي سبز شهري، بررسي تنوع ژنتيكي اقلام زينتي جهت توسعه كشت گونه‌هاي زينتي، ارايه شداذعان داشت: قطعنامه اي در 13 محور در اين كنگره تدوين شد و بر روي سايت سازمان پارك ها قرار گرفت.

مدير عامل سازمان پارك ها و فضا ي سبز شهرداري اصفهان به برگزاري بيست و چهارمين نشست تخصصي فضاي سبز كلانشهرهاي كشور با حضور اساتيد و مشاوران حوزه فضا ي سبز اشاره و تصريح كرد: امسال اصفهان ميزبان برگزاري اين جلسه است. محورهاي نشست شامل راهكارهاي اجرايي نحوه حمايت از باغ هاي خصوصي و فضاي سبز شهري است، زيرا به دليل كم آبي اين باغات مورد تهديد هستند كه در اين زمينه مقرر شده شيوه نامه اجرايي با استفاده از نظرات مشاوران شيراز و تهران با محوريت اصفهان تدوين شود.

وي تاكيد كرد: شيوه نامه حفظ باغات خصوصي شهرها  به صورت تشويقي نه تنبيهي تا يك ماه آينده ارائه مي شود.

مرتضايي نژاد  با اشاره به اين كه محورهای اصلی بیست و چهارمین نشست تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور در خصوص منابع آب پایدار و ایدههای نو بر فضای سبز شهری است بيان كرد: در اين نشست بر  تبادل نظرهای علمی و اجرایی تاكيد شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در پایان نشست امروز چارت سازمانی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری و سازمان زیباسازی و ادغام این سازمان آسیب شناسی انجام می شود.

در سال هاي آتي با معضل بي آبي در حوزه فضاي سبز روبه رو هستيم

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  در ادامه اين نشست گفت: فضاي سبز شهري جايگاه بسيار مهمي دارد اما با توجه به كمبود منابع آّبي در سال هاي آتي با معضل بي آبي در حوزه فضاي سبز روبه رو هستيم نه كم آبي.

مسعود احمدی با اشاره به اين كه  از مجموع ۱۲۴۰ شهر کشور، ۶۰۰ شهر با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند، گفت: وظیفه کلان برنامه ریزی آب بر عهده وزارت نیرو است و تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعددی با وزارت نیرو منعقد شده است، طبق تحقیقات و محاسبات انجام شده بر اساس منابع آبی موجود می‌توانیم تنها برای هفت مترمربع سرانه فضای سبز برنامه‌ریزی کنیم، بنابراین با این وضعیت کاشت گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی ضرورت دارد.

وی اضافه كرد: لازم است  مسئله آب کی از محورهای اصلی این نشست باشد و برای آن راهکارهای اساسی اتخاذ شود تا بتوانیم با وجود معضل کم آبی، فضای سبز شهرها را حفظ کنیم چرا  در حوزه آب وضعيت بغرنجي خواهيم داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه حفظ و توسعه باغ ها می‌تواند در افزایش سرانه فضای سبز نقش موثری داشته باشد، گفت: یکی از راهکارهای نگه داشت فضای سبز، توجه ویژه به باغات است که متاسفانه در سال های اخیر با چالش های جدی روبرو بوده است.

وي  تاكيد كرد: تکنولوژی های نوین فضای سبز شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با بهره گیری از روش هاي نوين آبياري  فضای سبز موجود حفظ و حراست شود.

گفتني است؛ در بيست و چهارمين نشست تخصصي فضاي سبز كلان شهرهاي كشور در خصوص راهكارهاي اجرايي نحوه حمايت از باغات خصوصي و فضاي سبز شهري تبادل نظر شد همچنين در اين نشست نظام نامه تامين منابع آبي و كارگروه آب با محوريت منابع آبي و ارائه مدلي براي تصفيه خانه هاي لوكال، ذخيره سازي و انتقال آب، حوزه مصرف بررسي شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا