افتتاح خیابان یادگاران با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری ارک- ابوترابی فرد : بهسازی صوفی چای به عنوان یکی از کارهای ارزشمند توانسته است بسترهای لازم  را برای نشاط مردم فراهم سازد.

شهردار مراغه : بهسازی و ساماندهی صوفی چای آرزوی دیرینه مردم مراغه بود.

طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بهره برداری از خیابان جدید الاحداث یادگاران در ضلع شرقی صوفی چای و پارک یادگاران آغاز شد .

به گزارش حوزه اخبار و اطلاع رسانی شهرداری مراغه ،  در این مراسم نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از ساماندهی و بهسازی صوفی چای به عنوان یکی از کارهای ارزشمند یاد کرده و گفت :  این پروژه توانسته است بسترهای لازم  را برای نشاط مردم فراهم سازد.

وی بر ضرورت همت و تلاش بیشتر مسئولین مدیریت شهری برای تامین منابع ماندگار و پایدار مالی برای آغاز یک تحول و تغییر خوب در مدیریت های شهری تاکید کرده و خاطرنشان شد : خوشبختانه با توجه به اقدامات خوبی که در شهر مراغه صورت گرفته ما شاهد تحول و تغییر خوب در این شهر از نزدیک هستیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت و پشتیبانی از شوراها و شهرداری ها را یکی از رویکردهای اصلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرده و گفت: مجلس به مسائل مدیریت شهری با نگاه مثبت توجه داشته و برای تامین پشتوانه درآمدی مناسب برای شهرداری ها از محل درآمدهای مالیاتی حاصل از ارزش افزوده و بخشهای دیگر پیش بینی و برنامه ریزی های خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اختیارات شوراها و شهرداری های را بیش از سایر نهادها و سازمان ها منجمله فرمانداریها دانسته و از آنان خواست از اختیارات قانونی خود برای جلب حداکثری رضایتمندی مردمی بهتر و بیشتر استفاده نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت در حوزه مدیریت شهری را حساس و مهم عنوان کرده و بر افزایش پشتوانه های علمی و کارشناسی اعضای شورای شهر و مدیران شهری تاکید کرد.

وی گفت : شهرداری ها باید ضمن اینکه باید به دنبال تامین درآمد های پایدار باشند بایستی بهترین وضروری ترین پروژه ها را با انجام مطالعات علمی و کارشناسی وکمترین هزینه به مرحله اجرا در بیاورند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  بسیاری از نعمت ها در سایه همدلی و همزبانی بدست می آید اظهار امیدواری کرد با همدلی و همزبانی بیش از پیش مردم و مسئولین ، مراغه به نماد بهره وری در سطح کشور تبدیل گردد.

گزارش خبرنگار ما حاکیست: در این مراسم مهندس نادر ابراهیمی شهردار مراغه گفت : بهسازی و ساماندهی صوفی چای آرزوی دیرینه مردم مراغه بوده و با افتتاح این خیابان عملیات ساماندهی و بهسازی صوفی چای جمعا به طول 4 کیلومتر به پایان می رسد.

شهردار مراغه افزود: قبل از ساماندهی صوفی چای بیش از 120 انشعاب فاضلاب و آب تمامی جوب های معابر و خیابان های سطح شهر به بستر صوفی چای هدایت می شد که این موضوع موجب بوجود آمدن نارضایتی و مشکلات زیست محیطی برای شهروندان و ساکنین محل شده بود .

مهندس ابراهیمی در خصوص مشخصات پروژه گفت: خیابان یادگاران در ضلع شرقی صوفی چای به طول 750 متر ،عرض باند 16 متر احداث شده است که در اجرای آن 4200 متر جدول گذاری ، 2700 متر مربع پیاده روسازی ، 700 متر مسیر ویژه دوچرخه سواری ، 5200 متر آسفالت ریزی ، 700 متر نرده کشی و 750 متر مبع دیوار کشی با صرف اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان انجام پذیرفته است.

وی افزود: این خیابان به غیر از اینکه بخشی از ترافیک غرب شهر بویژه اطراف پارک یادگاران را مرتفع خواهد ساخت  از کارکرد های دیگری همچون دوچرخه سواری و پیاده روی نیز برخوردار می باشد.

شهردار مراغه اجرای موفقیت آمیز پروژه های مدیریت شهری مراغه را مرهون همراهی اعضای شورای شهر ، همراهی مسئولین شهرستان و همت کارکنان شهرداری دانسته و از سایت شهدای گمنام به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی و فرهنگی شهردار مراغه یاد کرد که در 15 روز آتی به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس ابراهیمی همچنین با اشاره به تعریض پل هاشم آباد که نقش اساسی در روان سازی ترافیک غرب شهر و مسیر گردشگری علویان خواهد داشت از مسئولین شهرستان خواست در جابجایی تاسیسات شهری موجود در بدنه پل همکاری های لازم را با مدیریت شهری به عمل بیاورند تا در 3 ـ 4 ماه آینده عملیات اجرایی پل یاد شده به اتمام رسیده و بهره برداری از آن آغاز گردد.

شهردار مراغه در خاتمه با اشاره به فعالیت همزمان پروژه های متعدد خیابان کشی در سطح شهر مراغه از پروژه کمربندی غربی به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمران شهری مراغه یاد کرده و گفت: همینک در شهر مراغه بیش از 8 کیلومتر پروژه احداث خیابان و کمربندی بصورت همزمان در قالب چندین پروژه مختلف در حال اجرا می باشد که به جرات می توان گفت در میان بسیاری از شهرهای کشور بی نظیر است.

گزارش خبرنگار ما حاکیست : در این مراسم قادر جویا عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز با انتقاد از عدم همخوانی شعارهای دولت ها با عملکردشان در خصوص تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ گفت : متاسفانه بخش اعظمی از سرمایه های کشور به مراکز استان ها و شهرهای بزرگ سرازیر می گردد و به شهرهایی مثل مراغه توجه شایسته نمی شود که این امر با اصل تمرکززدایی و توسعه متوازن شهرها همخوانی ندارد.

وی جایگاه شوراها را در برنامه چشم انداز 20 ساله کشور ناچیز ارزیابی کرده و گفت: علی رغم اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از سندهای پرافتخار در مقابل بیگانگان که همواره ما را  متهم به دوری از دموکراسی و مردمسالاری می کنند می باشد اما متاسفانه باز با شوراها مطابق نقش و جایگاهشان در قانون اساسی رفتار نشده و به عنوان پارلمان های محلی احقاق حق نمی شوند.

گفتنی است در پایان مراسم عوامل اجرایی خیابان جدید الاحداث یادگاران لوح تقدیر و هدایای خود را از دست نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا