سرمایه گذاری های مشترک با سایر کشورها نباید صرفا انتقال خط تولید باشد

خبرگزاری ارک-  قایم‌مقام استاندار در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: سرمایه گذاری های مشترک با سایر کشورها نباید صرفا انتقالل خط تولید باشد.

به گزارش ایسنا ، محمدتقی پاکزاد در سمینار کاهش مصرف انرژی با رویکرود لامپ‌های LED گفت: سرمایه گذاری‌های مشترکی که انجام می گیرد صرفا انتقال خط تولید نباشد و باید هر همکاری مشترکی با پشتوانه دانشگاه و مراکز تحقیقاتی منجر به انتقال تکنولوژی ساخت شود.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک انجمن صنایع برق و الکترونیک با تولیدکننده چینی در زمینه ساخت لامپ‌هایLED، از این انجمن خواست تا تکنولوژی‌های مربوط به این صنعت را در داخل توسعه دهد تا در آینده نزدیک شاهد ارایه نسخه‌های جدیدی از آن باشیم.

پاکزاد با اشاره به اقامت نزدیک به پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم ایجاد زمینه‌های توسعه تکنولوژی و جذب ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور است.

وی افزود: هدف تنها تولید نیست، زمانی هدف ما سرمایه‌گذاری بود اما در حال حاضر مطلوب ما این است که فعالیت‌ها با پشتوانه دانشگاهی در جهت اقتصاد دانش‌بنیان باشند.

قایم‌مقام استاندار در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: دانشگاه‌ها باید وارد همکاری مشترک با صنایع، توسعه فناوری و کارآفرینی شوند و تولید دارای پشتوانه دانشگاهی باشد.

شایان ذکر است سمینار کاهش مصرف انرژی با رویکرود لامپ‌های LED به همت انجمن صنایع برق و الکترونیک استان و با همکاری تولید کننده چینی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد

دکمه بازگشت به بالا