مرکز خيريه مرآت محلي براي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدير منطقه 10 شهرداري اصفهان مطرح کرد:

مرکز خيريه مرآت محلي براي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار

مدير منطقه 10 شهرداري اصفهان گفت: مرکز خيريه مرآت محلي مناسب براي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، مرکز رشد، آموزش و توانمندسازي زنان سرپرست خانوار مرآت با مشارکت معاونت فرهنگي اجتماعي منطقه 10 و موسسه خيريه صديقين با حضور شهردار اصفهان و تني چند از اعضاي شوراي شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

عبدالرسول امامي در آيين افتتاحيه اين مرکز اظهار داشت: يکي از معضلات اجتماعي براي بانوان سرپرست خانوار ما اين است که در جامعه يکسري از مشکلات آنها را تهديد مي کند. در صورتيکه زن سرپرست خانوار نتواند گليم خود را آب بيرون بکشد و حداقل ها را براي زندگي خود تهيه کند دچار يکسري از مشکلات مي شود.

وي با بيان اينکه اين مرکز براي نخستين بار در منطقه 10 شهرداري راه اندازي شده است، تصريح کرد: مرکز رشد، آموزش و توانمندسازي زنان سرپرست خانوار مرآت با همکاري و مشارکت موسسه خيريه صديقين راه اندازي شده است که کاري بسيار ارزشمند است.

مدير منطقه 10 شهرداري اصفهان افزود: با توجه به زمان کمي که از راه اندازي اين مرکز مي گذرد استقبال بسيار خوبي از آن به عمل آمده و اميدواريم اين کار را بتوانيم در قالب کار فرهنگي در مناطق ديگر انجام داده تا با انجام چنين اقداماتي معضلات  و آسيب هاي اجتماعي کاهش يابد.

وي با بيان اينکه اين اقدام در راستاي اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري است، اضافه کرد: بانوان پس از آموزش هاي لازم مي توانند محصولات خود را با همکاري مرکز به فروش برسانند که اين موضوع باعث مي شود چرخ اقتصاد اين خانواده ها به خوبي به گردش دربيايد.

امامي گفت: با توجه به اينکه مکان مرکز رشد مرآت در منطقه 10 قرار دارد تنها بانوان اين منطقه و افرادي که نزديک به محل هستند با توجه به محدوديت هاي موجود پذيرش مي شوند.

وي با اشاره به رشته هاي موجود در مرکز افزود: صنايع دستي، آشپزي، بافتني ها و مشاغل خانگي از جمله مشاغلي است که در  مرکز رشد مرآت آموزش داده مي شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا