ژاپنیها تبریز را به برند گردشگری دنیا تبدیل میکنند
ارک خبر- رئیس دفتر و نماینده ارشد جایکا ژاپن در ایران از اجرای پروژه ایجاد زیرساختهای گردشگری، توسعه اقتصاد و فرش تبریز خبر داد.
یوکیهارا کوبایاشی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در طول این مدت که در تبریز بودیم اطلاعات خوبی گرفته و قرار است کارهایی انجام گیرد که با همکاری و تعامل رشد خوبی برای تبریز میسر خواهد شد.
وی، از تدوین طرح جامع توسعه برند گردشگری تبریز خبر داد و افزود: در پروژه زیرساختهای گردشگری و توسعه اقتصادی تبریز و استان آذربایجانشرقی حتی شهرهای اطراف این استان با سرمایهگذاری رشد خوب اقتصادی، علمی و فرهنگی در هدف ما قرار گرفته است.
نماینده آژانس همکاریهای بینالمللی ژاپن خاطرنشان کرد: موسسه بینالمللی و پژوهش جایکا زیرنظر دولت ژاپن فعالیت کرده و در ایران نیز دفتر مرکزی دارد و البته این دومین سفر به تبریز است.
وی ادامه داد: برنامهها برای تبریز در زمینه ایجاد زیرساختهای گردشگری،توسعه اقتصاد و فرش تبریز است.
نماینده آژانس همکاریهای بینالمللی ژاپن ابراز کرد: بر اساس مطالعات این برنامه ها با محوریت تبریز آغاز شده تا تبریز به عنوان پایلوت به کل دنیا شناخته شود.
کوبایاشی، برندسازی و طراحی برنامههای عملی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را مهم برشمرد و گفت: تبریز به دلیل دارا بودن آثار ثبتی در فهرست جهانی یونسکو همچون بازار تبریز و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی دارد.