459گواهی‌نامه به دلیل نمرات منفی بالا ضبط شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد
  459گواهی‌نامه به دلیل نمرات منفی بالا ضبط شد

به گزارش ارک خبر: حسین پورقیصری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 604 دهیار به عنوان راهور محله برای پر شدن خلأ در روستاها در سال 96 آموزش دیدند.

وی افزود: در 9 ماهه ابتدایی سال 96، 1943 خودرو 72 ساعت متوقف شدند؛ سامانه هوشمند ثبت تخلف در بین جاده‌ها که شامل 4 دستگاه توزین در حال حرکت و 108 دوربین در سطح جاده‌هاست ثبت تخلفات را انجام می دهد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: جا نمایی 30 ایستگاه امنیت و سلامت برای مسافران نوروزی صورت گرفته تا رانندگان جایی را برای استراحت داشته باشند، این اقدام که ابتکار اصفهان بود امسال به صورت کشوری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخورد با متخلفان عنوان کرد: 2954 خودرو به علت سرعت غیرمجاز توقیف شدند و 459 گواهینامه به دلیل نمرات منفی زیاد ضبط شد.

پورقیصری خاطرنشان کرد: نرم‌افزاری تهیه شده برای رانندگان که به سهولت می‌توان از اینترنت دریافت کرد؛ این نرم‌افزار پیش از رسیدن به نقاط حادثه‌خیز به راننده هشدار می‌دهد که به صورت قابل توجهی از حوادث در این نقاط کم کرده است.

وی با اشاره به تلفات جاده‌های بین شهر اعلام کرد: 522 نفر از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال 95 جان باختند در حالی که این تعدا در سال 96 به 497 نفر رسیده که 5 درصد کاهش تلفات را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای فرهنگ‌سازی رعایت نکات ایمنی گفت: 2 هزار کلاه ایمنی در راستای فرهنگ‌سازی در جلسات آموزشی در روستاها به صورت رایگان توزیع شد

وی افزود: آمار مجروحین تصادفات برون شهری استان اصفهان در ۹ ماهه امسال بیش از ۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ پورقیصری با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان تک خودرویی است، افزود: خستگی و خواب آلودگی و انجراف به چپ عمده‌ترین دلیل این تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات استان اصفهان در جاده‌های شمالی استان و به وی‍ژه محور آزادراه اصفهان – کاشان گزارش شده است، گفت: محور کاشان – نایین و جاده قدیم میمه به سمت اصفهان نیز در رده بعدی بیشترین تصادفات استان بوده است .

رییس پلیس راه استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین تصادفات استان اصفهان بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد.

خبرنگار:علیرضا هژبری.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا