دلربائی جاذبه های گردشگری مازندران برای سفیر نروژ

پایگاه خبری ارک خبر-ساری:

دلربائی جاذبه های گردشگری مازندران برای سفیر نروژ

 سفیر نروژ در ایران ظرفیت های گردشگری مازندران را باب طبع جوانان گردشگر کشورش دانست و خواستار ایجاد و گسترش همکاری دو جانبه میان شرکت های توریستی نروژ با همتایان ایرانی در این زمینه شد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا،’ لارش نوردروم ‘ روز سه شنبه در نشست مدیران دستگاههای اقتصادی و تجار مازندرانی در ساری گفت که در سفر دو روزه اش به مازندران و آشنائی با ظرفیت های گردشگری این استان ، زمینه های مناسبی را برای گسترش همکاری در این زمینه مشاهده کرده است .
وی پیشنهاد داد که با توجه به ساختار اقتصادی نروژ که دولت تنها نقش حاکمیتی دارد و کارها دست بخش خصوصی است ، شرکت های گردشگری بخش خصوصی دو کشور برای آوردن گردشگران نروژی به مازندران با یکدیگر تفاهم و همکاری کنند .
سفیر نروژ در ایران سفر دو روزه اش به مازندران را از دیروز دوشنبه با ورود از طریق زمینی به غرب این استان آغاز کرد و امروز پس از دیدار با استاندار مازندران در ساری به آن پایان می دهد.
مازندران به برخورداری از جاذبه های طبیعی دریا ، جنگل ، کوه ، رودخانه های فراوان ، تالاب ها و آببندان ها ، مزارع و مراتع و تنوع گیاهان ، میزبانی از دهها گونه پرنده مهاجر و گونه های مختلف حیات وحش در کنار آب و هوای معتدل سالانه میزبان حدود 40 میلیون نفر شب گردشگر داخلی و خارجی است .
بر اساس آمارهای رسمی ، استان مازندران همچنین دارای 2 هزار و 800 اثر شناسایی شده تاریخی است که از این تعداد تاکنون 700 اثر تاریخی، 40 اثر معنوی، 20 اثر طبیعی و یک اثر جهانی به ثبت رسیده است و بقیه در فهرست تشکیل پرونده و فرایند قانونی ثبت قرار دارد .
** روابط رو به گسترش اسلو – تهران
سفیر نروژ در ایران همچنین در این نشست از توسعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد و گفت که کشورش هیچ مانعی برای سرمایه گذاران نروژی در ایران نمی بیند .
وی افزود : در حال حاضر چندین شرکت در زمینه نفت و گاز ، کشتیرانی ، تجهیزات فناورانه آبزیان ، تولید انرژی نو ( خورشیدی) با ایران قراردادهایی را منعقد کرده اند و بدون مشکل نیز کارهای خود را دنبال می کنند.
سفیر نروژ درتهران با اشاره به این که فعالیت های اقتصادی در کشور به صورت کامل در اختیار بخش خصوصی قرار دارد ، گفت که دولت کشورش ترغیب کننده بخش خصوصی برای ایجاد و گسترش روابط با ایران است ولی نمی تواند هیچ شرکتی را برای همکاری اجبار کند.
نوردروم همچنین به ظرفیت های آبزی پروری در مازندران اشاره کرد و گفت که در حال حاضر شرکت های نروژی در این زمینه در حوزه خلیج فارس با بعضی استان های ایران همکاری دارند و این همکاری ها می تواند به استان مازندران هم تسری یابد.
وی دشواری همکاری شرکت های فناورانه آبزی پروری کشورش با شرکت های مشابه در مازندران را تقسیم کارشرکت های فناورانه آبزی پروری در کشورش دانست و افزود : باید شرکت های مشابه مازندرانی زمینه همکاری را بیان کنند تا بتوانیم متناسب با نیاز، شرکت ها نروژی را ترغیب به همکاری کنیم.
سفیر نروژ در تهران دیروز علاوه بر آشنائی با بندر نوشهر در غرب مازندران ، از چند طرح آبزی پروری در این منطقه هم بازدید کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا