استاندار اصفهان: جبران کمبودهای معیشتی پرستاران مورد توجه قرار گیرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان؛

استاندار اصفهان: جبران کمبودهای معیشتی پرستاران مورد توجه قرار گیرد

 استاندار اصفهان از مهربانی، ایثار، گذشت، استقامت و امیدآفرینی به عنوان ویژگی های بارز پرستاران نامبرد و از رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خواست بیش از پیش برای حل مشکلات این قشر و جبران کمبودهای معیشتی آنها تلاش کنند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز پرستار در مجتمع نگین سپاهان شهر اصفهان افزود: پرستاری در بین رشته هایی که در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند از جایگاه برتری برخوردار است زیرا پرستاری افزون بر جسم بیمار با روح بیمار نیز سروکار دارد و بخش مهمی از بهبودی بیمار به روحیه پرستار بستگی دارد.
وی افزود: پرستار با برخورداری از روحی الهی با رفتار مهربانانه، صمیمی و سرشار از عطوفت خود، کاهش دهنده آلام بیماران و امیدآفرین برای جامعه است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بخش بزرگی از موفقیت های درمانی کشور به دست پرستاران رقم می خورد و نقش این قشر بر درمان بیماران بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به ویژگی های حضرت زینب (س ) از جمله صبر، استقامت، امیدواری و مدیریت بحران که در واقعه عاشورا تجلی بیشتری یافت، اضافه کرد: پرستاران ما با تاسی به این حضرت از همه این ویژگی ها برخوردارند و باید به افرادی که با حسن سلیقه روز ولادت حضرت زینب (س ) را به عنوان روز پرستار نامگذاری کردند، تبریک گفت.
مهرعلیزاده ادامه داد: پرستاران جامعه ما باید از اینکه قدر و منزلت آنها در حد بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب (س) در نظر گرفته شده است به خود افتخار کنند.
مراسم گرامیداشت روز پرستار و گرامیداشت مقام این قشر روز سه شنبه با حضور مقامات محلی و مسئولان بهداشت و درمان استان در سالن نقش جهان مجتمع فرهنگی نگین سپاهان شهر اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از262 پرستار نمونه و خانواده های پرستار شهید مدافع حرم استان اصفهان تجلیل شد.
در استان اصفهان بیش 8 هزار پرستار زن و مرد در مراکز درمانی و بیمارستانی مشغول فعالیت هستند.
استان اصفهان همچنین دارای دانشکده پرستاری و مامایی است و این دانشکده از سال 1347 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قالب آموزشگاه عالی پرستاری فعالیت خود را آغاز کرده است.
حدود یکهزار و 280 دانشجو در رشته های پرستاری، مامایی و اتاق عمل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشکده تحصیل می کنند.
روز جهانی پرستار هر ساله در روز ۱۲ ماه مه به منظور قدردانی از پرستاران گرامی داشته می شود اما در ایران این روز همزمان با سالروز تولد حضرت زینب (س) گرامی داشته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا