گردشگری ایران و پاکستان را با همکاری دو کشور گسترش می دهیم

ارک خبر- رییس سازمان توسعه گردشگری پاکستان با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات گردشگری تهران و اسلام آباد، گفت:گردشگری ایران و پاکستان را با همکاری دو کشور گسترش می دهیم.
گردشگری ایران و پاکستان را با همکاری دو کشور گسترش می دهیم
به گزارش ایرنا اعضای هیات توسعه گردشگری و زیارت استان خراسان رضوی در شهرهای لاهور و اسلام آباد در دیدار با مسئولان و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری پاکستان، راهکارهای توسعه گردشگری و رفع موانع گسترش صنعت گردشگری دو کشور به ویژه گردشگری مذهبی را بررسی کردند.
عبدالغفور خان مدیرکل سازمان توسعه گردشگری پاکستان و سیدحمید موسوی سرپرست معاونت گردشگری و زیارت استانداری خراسان رضوی ریاست هیات مذاکره کننده پاکستانی و ایرانی را بر عهده داشتند.
عبدالغفورخان در این نشست، توسعه گردشگری بین ایران و پاکستان به منظور تعمیق روابط فرهنگی و دینی دو کشور همسایه را حائز اهمیت خواند و افزود: ایران و پاکستان یک ملت در دو کشور هستند.
وی ادامه داد: پاکستان و ایران هردو کشورهای چهار فصل بوده و آثار طبیعی و تاریخی و جاذبه های متنوع و زیبا دارند که این ظرفیت ها در دو کشور مغفول مانده اند.
رییس سازمان توسعه گردشگری پاکستان ادامه داد:کشور ما زیباترین طبیعت را برای کوهنوردان و علاقه مندان به گردشگری ماجراجویی دارد و آثار تمدنی بسیاری نیز دارد.
عبدالغفور خان از ایران نیز به عنوان کشوری دارای تمدن کهن یاد کرد و افزود: تمدن پارسی خدمات و اثرات زیادی بر جهان گذاشته است.
این مسئول در امور گردشگری پاکستان در پایان سخنانش بر لزوم توجه دو طرف به توسعه گردشگری مذهبی نیز تاکید کرد و افزود: مشهد بهترین جاذبه های زیارتی و سیاحتی برای گردشگران پاکستانی است.
سیدحمید موسوی سرپرست معاونت گردشگری و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان عزم ایران برای توسعه روابط به ویژه در صنعت توریسم گفت: امیدواریم که سفر این هیات به پاکستان و دیدار آنها با مسئولان صنعت گردشگری شهرهای کراچی، لاهور و اسلام آباد برای دو کشور نتیجه بخش باشد باشد.
به گزارش ایرنا قرار است هیات اعزامی از ایران به پاکستان با دیگر مسئولان پاکستان و فعالان صنعت گردشگری شهرهای اسلام آباد، لاهور و کراچی نیز دیدار و گفت و گو کند.
پس از اقدامات دولت و ارتش پاکستان برای تامین امنیت در این کشور، صنعت گردشگری پاکستان رشد چشمگیری داشت، به نحوی که سال 2017 میلادی یک میلیون و 750 هزار تن از سراسر جهان از جاذبه های این کشور بازدید کردند.
بیشتر شهرهای پاکستان دارای آثار تاریخی زیبایی هستند که سبب جذب گردشگر می شوند.
اغلب این شهرها قبل از بابلیان تشکیل شده و تاریخ موجودیت آن ها به دو هزار و 500 سال پیش برمی گردد.
تاریخ پاکستان به طور عمده به تاریخ هند و ایران وابسته است و در سنن و آداب و عادات، سابقه ای قبل از یونانیان دارد. از خرابه های تمدن باستانی گرفته تا بخش های تپه های هیمالیا، جهانگردانی را به خود جذب می کنند.
گونه های مختلف گیاهی و نیز مناظر بی بدیل و آب و هوا در پاکستان به این کشور اجازه می دهد تا از گونه های مختلف حیوانات و پرندگان وحشی برخوردار باشد. انواع حیوانات مانند تمساح، شاهین، قرقی، کفتار و بسیاری دیگر، در این کشور زیست می کنند.
زیبایی های پاکستان در مناظر طبیعی و تاریخی، جاذبه اصلی رونق گردشگری در بخش داخلی و خارجی بوده است، ولی به دلیل بروز نارآرامی ها و اقدامات تروریستی، توسعه و رونق این صنعت را تحت تاثیر قرار داده است.
البته وقوع برخی حملات انتحاری و تروریستی در مناطق شمالی پاکستان مانع ورود گردشگران به این مناطق شده است.
منطقه پاکستان شمالی گیلگیت بالتیستان به عنوان پایتخت گردشگری پاکستان شمرده می شود که به بلندترین قله های جهان نظیر K2 به عنوان دومین قله مرتفع جهان نزدیک است.
منطقه گردشگری گیلگیت بالتیستان به عنوان جاذبه برخوردار از چشم انداز، کوه ها، دریاچه ها، یخچال ها و دره ها است.

دکمه بازگشت به بالا