“مجمع مشورتی توسعه” در شهرستان‌های آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: از نظر شخص بنده توسعه به معنی رسیدن به حیات طیبه است؛ در حیات طیبه همه اجزای توسعه فراهم بوده و دولت و حاکمیت می‌تواند در نهایت بستر تقرب الهی را فراهم کند و این یعنی حرکت به‌سوی توسعه در جامعه.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، داوود بهبودی در جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان بناب اظهار کرد: هدف از تشکیل مجمع مشورتی توسعه بررسی راهکارهای توسعه شهرستان بناب است و تمرکز باید روی شهرستان باشد؛ مباحث کلان کشور در جای خود قابل‌طرح و بررسی است.

وی بابیان اینکه محوریت توسعه در جهان مدرن حتی فراتر از منابع انسانی رفته و شاخص‌های جدیدی در این حوزه مطرح است، افزود: ایده تشکیل این مجمع از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطرح‌شده و این به معنی این است که حداقل بخشی از دولت برای شنیدن حرف نخبگان و برگزیدگان مردم اعلام آمادگی می‌کند.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر گروه‌های مختلف جامعه، ذی‌نفوذان و صاحب‌نظران در کنار هم حرکت و همدیگر را تحمل کنند مطمئناً به توسعه‌خواهیم رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: از نظر شخص بنده توسعه به معنی رسیدن به حیات طیبه است؛ در حیات طیبه همه اجزای توسعه فراهم بوده و دولت و حاکمیت می‌تواند در نهایت بستر تقرب الهی را فراهم کند و این یعنی حرکت به‌سوی حیات طیبه و توسعه در جامعه.

این اقتصاددان بابیان اینکه نهادینه کردن مجمع مشورتی توسعه بر عهده صاحب‌نظران شهرستان و با محوریت فرماندار است، اضافه کرد: ساختار مجمع مشورتی توسعه شهرستان باید در ادامه توسط خود حاضران تعریف و بر اساس این ساختار حرکت مجمع مشخص و تعیین شود.

وی گفت: نباید بگذاریم تشکیل این مجمع جنبه شکلی و نمادین پیدا کند؛ مجمع مشورتی توسعه شهرستان باید از سوی اقشار مختلف نخبگان و مدیران شهرستان جدی گرفته شود چراکه ناجی توسعه شهرستان خود نخبگان هستند و توسعه قیم و وکیل خاصی ندارد.

بهبودی بابیان اینکه مردم خود مبنا و محور توسعه در هر جامعه‌ای هستند، افزود: در شهرستان بناب تمامی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی برای جهش توسعه‌ای وجود دارد.

در این جلسه که با حضور اعزازی نماینده بناب در مجلس برگزار می‌شد 10 نفر از صاحب‌نظران، روحانیون و دانشگاهیان، مسائل و معضلات توسعه شهرستان را بیان کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا