۳۳ محله شهر اصفهان بازآفرینی می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

جعفری:

۳۳ محله شهر اصفهان بازآفرینی می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه پنج ساله ششم توسعه، طرح بازآفرینی در ۳۳ محله شهر اصفهان اجرا می‌شود.

ارک خبربه نقل ازایمنا:حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دولت بر اساس قانون برنامه ششم مصوب مجلس شورای اسلامی، برنامه ویژه‌ای برای احیاء بافت‌های فرسوده شهری با عنوان «طرح‌های بازآفرینی شهری» دارد، در این راستا مقرر شده از سال ۹۷ اقدام مشترکی در محله‌هایی که طرح آنها به تایید ستاد استانی بازآفرینی رسیده، توسط مجموعه دستگاه‌های دولتی که وظایفی در ارایه خدمات دارند، انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در برنامه پنج ساله ششم، طرح بازآفرینی در ۳۳ محله شهر اصفهان اجرا شود، افزود: امسال طرح احیاء محله‌های همت آباد و زینبیه آغاز و برنامه‌ریزی‌ها برای احیاء بافت فرسوده مناطق دیگر نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دولت و شهرداری برای احیاء این بافت‌ها تسهیلاتی از جمله اعطاء وام و بخشودگی عوارض ساختمانی پیش‌بینی کرده اند، خاطرنشان کرد: دولت به ازای هر واحد آپارتمانی که ایجاد شود، ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند که سود این وام کمتر از ۱۰ درصد در قانون پیش‌بینی شده است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان با بخشودگی عوارض به میزان ۷۰ درصد در قالب بسته‌های تشویقی ساخت و ساز پیش‌قدم است، اما تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی باید باززنده‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا روند قابل قبولی را در بازآفرینی شهر شاهد باشیم.

جعفری نقش مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را نیز بسیار مهم دانست و ادامه داد: در راستای پیگیری مشکلات مردم در بافت‌های فرسوده دفاتر تسهیلگری در مناطق ۱۵، ۱۱، همت آباد و زینبیه اصفهان راه اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا