طراحی تار نوری مخابرات ایران توسط شرکت مخابرات ایران به عنوان محصول برتر نوآوری ایرانی اعلام شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

طراحی تار نوری مخابرات ایران توسط شرکت مخابرات ایران به عنوان محصول برتر نوآوری ایرانی اعلام شد

در دومین جشنواره ملی محصولات برتر نوآوری ایرانی ، طراحی تار نوری مخابرات ایران توسط شرکت مخابرات ایران به عنوان محصول  برتر نوآوری ایرانی اعلام شد.

 

به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات ايران دومین دوره از جشنواره ملی محصولات برتر نوآوری ایرانی با معرفی ۱۶ محصول در دانشگاه صنعتی شریف برگزارشد.

 

دبیر اجرایی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی این رویداد را نوعی جریان‌سازی در راستای نهادینه کردن فرهنگ نوآوری دانست و گفت: در صورتی که فرآیند نوآوری (از ثبت ایده تا تولید محصول) نهادینه شود، تکرارپذیری این فرآیند در سازمان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

هادی اسدی با بیان اینکه اسناد بالادستی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند که بحث نوآوری جدی گرفته شود، فعالیت این جشنواره را ارزیابی علمی و عملیاتی این حوزه و مطرح نمودن تخصصی موضوعات توصیف کرد و گفت: در این خصوص سعی شده ارائه‌کنندگان محصولات برتر شناسایی شوند و از آنها تقدیر به عمل آید.

دبیر اجرایی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی خاطرنشان کرد: در این جشنواره ابتدا اقدام به شناسایی ۱۷۰ محصول نوآور نمودیم؛ ضمن آنکه فرآیند ارزیابی این محصولات نیز به روشنی اعلام شده است. این فرآیند به صورتی است در صوتی که ارائه کنندگان محصول از مستندات کافی برخوردار نباشند نوع غربالگری در گزینش آنها اتفاق می‌افتد.

 

وی ادامه داد: مراحل آخر این ارزیابی‌ها به صورت حضوری در محل شرکت نوآور انجام شده که ضمن آن ۳۷ شرکت حائز دریافت لوح و ارائه کاربرگ شناخته شده‌اند که از این میان ۱۶ شرکت به مرحله جدی‌تر راه پیدا کرده و در نهایت نیز ۱۶ محصول به عنوان محصولات برتر شناخته شده‌اند.

 

بر این اساس ، طراحی تار نوری مخابرات ایران در شرکت مخابرات ایران  ، طراحی و ساخت فولاد نرم در شرکت فولاد مبارکه، طراحی و ساخت سامانه مدیریت یکپارچه (سمیم) در بانک رفاه کارگران، طراحی سامانه جدید بانک پارسیان در بانک پارسیان، ، طراحی فان کارت در بانک صادرات ایران، طراحی نرم افزار ایوا (اپلیکیشن) برای پرداخت عوارض خروج از کشور در شرکت پرداخت الکترونیک سداد، ازجمله محصولات برتر نوآورانه شایسته قدردانی  دردومین دوره از جشنواره ملی محصولات برتر نوآوری ایرانی اعلام شدند .

 

همچنین در این جشنواره  ، طراحی و ساخت توربین گازی در شرکت مپنا، طراحی دستگاه مکانیزه سیم کارت در بانک شهر، طراحی و ساخت پره توربین بادی در شرکت پارس مپنا، طراحی پلتفرم پردازش شبکه در شرکت مگفا، ساخت محصول خوراکی جدید بوشار پاپ کورن بدون پوسته در شرکت لینا، طراحی و ساخت دستگاه برشته کنی آجیل و دستگاه عمل آوری مغز خشکبار در شرکت تبریز کار، طراحی نرم افزار دنیای درسا در شرکت درسا و طراحی نرم افزار موبایلی افتتاح سپرده قرض الحسنه در بانک انصار نیز   به عنوان محصولات برتر ایرانی در دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی معرفی شدند.

 

گفتنی است ، دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با همکاری و تلاش دانشگاه صنعتی شریف و حمایت ستاد توسعه فرهنگ ، علم و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده سیاست گذاری علم ، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف ، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا