پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن تشکیل می شود

ارک خبر- معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: پرونده الکترونیک بیماران مزمن در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی تشکیل می شود و نظام ارجاع ویژه ای نیز برای این گروه از بیماران ایجاد شده است.
پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن تشکیل می شود
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، سیدمجید صادقی راد اظهار داشت: به همین منظور نظام ارجاع و پرونده الکترونیک برای مبتلایان به بیماری های اعصاب و روان، قلب و عروق، فشار خون و دیابت، در مراکز درمانی تامین اجتماعی به ارجا درمی آید.
وی تصریح کرد: در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای مبتلایان به بیماری های دیابت، فشار خون، بیماری های مزمن اعصاب و روان و بیماری های مزمن قلبی و عروقی پرونده الکترونیک تشکیل می شود و قرار است این پرونده ها برای سایر بیماران نیز به مرور تشکیل شود.
صادقی راد ادامه داد: درحال حاضر تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی برای بیماران مبتلا به این چهار دسته از بیماری ها پرونده الکترونیک تشکیل می دهند و تاکنون بیش از ٦٠٠ هزار پرونده الکترونیک تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده برای این بیماران از سال ٩٤ آغاز شده است و از ابتدای سال جاری نیز پرونده ها به صورت الکترونیک درآمده و پیش بینی می شود طی ماه های آینده تا حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از بیماران مبتلا به این چهار گروه از بیماری ها در مراکر درمانی تامین اجتماعی دارای پرونده الکترونیک باشند.
معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: پرونده پزشکی مربوط به بیماری های مزمن این افراد در سامانه مربوطه ثبت شده و در تمامی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در دسترس قرار دارد.
براساس آمارها، تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که طرح نظام ارجاع و تشکیل پرونده الکترونیک برای همه این افراد بیمه شده را از حدود دو سال پیش تاکنون به اجرا گذاشته شده است .

دکمه بازگشت به بالا