اهمیت مناسب سازی اماکن شهری جهت رعایت حقوق سالمندان

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که احترام به افراد سالمند، امری اعتقادی و توصیه معصومین (ع) است، افزود: طبق موازین اسلامی همگی باید به حق و حقوق سالمندان احترام بگذاریم چرا که این یک وظیفه ی انسانی محسوب می شود و ضرورت دارد در راستای تکریم و رعایت حقوق سالمندی، مناسب سازی امکانات شهری را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه ی شورای سالمندان، با بیان این‌که گذراندن زندگی سالم در دوران سالمندی حائز اهمیت است، اظهار کرد: جوانان از سنین جوانی باید ورزش را مورد توجه قرار داده و فراموش نکنند، چرا که با ورزش کردن می‌توانند از بروز مشکل در دوران سالمندی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی فعلی افراد نسبت به گذشته، افزود: با توجه به این‌که در گذشته، زندگی آپارتمانی وجود نداشت، با زندگی دور همی خانواده ها، نیاز های عاطفی اجتماعی و سلامتی افراد رفع می شد، در حال حاضر نیز با تغییر سبک زندگی و توسعه ی بهداشت و سلامت در جامعه، میزان مرگ و میر کاهش و سن افراد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: 30 سال قبل زمانی که در کتاب های جامعه شناسی اروپایی مشاهده می کردیم که پیری یکی از معضلات اصلی این کشورها شده، تعجب می کردیم، ولی در حال حاضر اکثر سالمندان کشور های اروپایی بعد از بازنشستگی به گردشگری می پردازند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات هرماهه ی سالمندی در استان، گفت: از شهرداری خواستار پیگیری موارد متعهد شده در این راستا هستیم و همچنین در جلسه ی بعدی نیز معاونت بهداشت و درمان گزارش خود را در این راستا ارائه دهد.

وی افزود: امکانات بسیاری در دستگاه های اجرایی استان وجود دارد که می توان از آن ها جهت ارائه ی خدمات رفاهی، تفریحی، ورزشی و … به سالمندان و بازنشستگان استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا