قبول نکردن دفترچه بیمه سلامت از سوی مراکز درمانی خیریه صحیح نیست

ارک خبر- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انتظار وزارت بهداشت از درمانگاه های خیریه نسبت به مراکز خصوصی بسیار بالاتر است. درمانگاه های خیریه بر مبنای کار خیر و کمک به مردم راه اندازی شده اند بنابراین باید بیشتر به استفاده از امکانات دفترچه بیمه سلامت توجه کنند و عمل سنجیده تری داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، برخی از مراکز درمانی خیریه درحال حاضر از پذیرفتن دفترچه های بیمه درمانی امتناع می کنند، برای روشن شدن موضوع با سخنگوی وزارت بهداشت و درمان صحبت کردیم.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا در خصوص عدم پذیرش دفترچه سلامت توسط برخی درمانگاه‌های خیریه گفت: «هیچ بیمارستان دولتی و دانشگاهی حق نپذیرفتن دفترچه سلامت بیماران را ندارد.»

وی در ادامه افزود: «تاکنون موردی گزارش نشده که بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دفترچه بیمه درمانی را تحت پوشش قرار ندهند زیرا این امر تخلف محسوب می شود که ما در این باره سختگیری زیادی داریم.»

حریرچی بیان کرد: «ممکن است برخی از مراکز خصوصی در این موضوع تخطی کنند که در همین خصوص مواردی گزارش شده است. در مراجع قانونی، مراکز خصوصی اجازه داشته اند که با بیمه ها قرار داد ببندند یا نبندند.»

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: «در گذشته مراکز خصوصی می‌توانستند عقد قرارداد با بیمه نداشته باشند اما در حال حاضر در برنامه ششم توسعه قوانین سختگیرانه‌تری در این خصوص وضع شده است.»

حریرچی بیان کرد: «قابل ذکر است در برخی از مراکز خیریه تنها خیرین در ساخت آن مرکز درمانی خیریه کمک کرده‌اند و هزینه‌های آن مرکز از طریق درآمد درمانی است.»

وی در خصوص نپذیرفتن دفترچه سلامت توسط برخی مراکز درمانی خیریه، گفت: «انتظار وزارت بهداشت از درمانگاه‌های خیریه نسبت به مراکز خصوصی بسیار بالاتر است. درمانگاه های خیریه بر مبنای کار خیر و کمک به مردم راه‌اندازی شده‌اند بنابراین باید در این خصوص عمل سنجیده‌تری داشته باشند.»

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درپایان تصریح کرد: «چون این مراکز عنوان خیریه دارند از نظر وزارت بهداشت قابل قبول نیست که دفترچه بیمه درمانی افرادی که به آن ها مراجعه می‌کنند را قبول نکنند. اینگونه رفتارها در شأن مراکز خیریه نیست.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا