شاخص باسوادی در آذربایجان غربی باید رشد کند

سرویس خبری روزنامه ارک- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از دارا بودن رتبه ۲۸ استان در شاخص باسوادی کشور انتقاد کرد و گفت: این رتبه در شان استانی با ظرفیت و استعدادهای بالای علمی نیست.

به گزارش مهر، هادی بهادری در همایش خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی در ارومیه با بیان اینکه ۱۸۳ هزار بیسواد در استان شناسایی شده است افزود: رفع مشکل بیسوادی در استان نیازمند مشارکت همگانی مردم و مسئولان است تا استان در سالهای آتی در جایگاه بهتری قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان نیز عنوان کرد: با توجه به مشکلات موجود و تنگناها و اعتبارات کم عمرانی، نیازمند کمک و یاری خیرین و بخش خصوصی هستیم.بهادری با بیان اینکه آذربایجان غربی در بخش مدرسه سازی نیازمند اقدامات جدی و اثربخش است گفت: نصف این استان از نظر ریسک زلزله خیزی در شرایط بالایی است و از خیرین و مدرسه سازان درخواست می کنیم تا در ساخت مدارس این موضوع را در نظر داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم ریشه کنی بیسوادی در استان آذربایجان غربی گفت: در بین مسئولان و مردم استان این ظرفیت و توانایی وجود دارد که درصد بی‌سوادی را به صفر برسانند و در صورت تامین بودجه و در سایه کار جمعی می‌توان تا اندازه زیادی این معضل را برطرف کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این همایش با بیان اینکه هم اکنون  ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یک هزار خیر نیز در خارج از کشور در امر مدرسه سازی فعالیت می کنند گفت: هم اکنون ۱۰ درصد از دانش آموزان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند که خیرین در صدد هستند تا با احداث مدارس غیردولتی در خارج و تامین معلم ایرانی دانش آموزان را مطابق با فرهنگ ایرانی تربیت کنند.

محمدرضا حافظی با اشاره به فعالیت بی نظیر خیرین مدرسه ساز کشور در ایام تحریم اظهارداشت:خیرین مدرسه ساز کشور در ایام تحریم که دنیا  علیه مردم ایران قیام کرده بود با فعالیت پر شور خود در این عرصه عزم ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند.

حافظی افزود: کاهش مدارس چهار نوبته در کشور به دو نوبته و حتی یک نوبته حکایت از موفقیت کار جامعه خیرین در کشور دارد که با حرکت خودجوش خود توانسته اند بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی را حل کنند.

وی گفت: از بیستم اردیبهشت ماه سال جاری در ۵۵۰ شهرستان و ۳۱ استان جشنواره خیرین مدرسه ساز در کشور برگزار می شود و در روستاها، شهرها و استانها مردم گروه گروه با عشق فراگیری در این جشنواره‌ها شرکت و برای آینده سازان کشور بسترهای لازم را مهیا می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا