موزه ها مامني براي هويت ايراني اسلامي هستند/شهرداري راه را براي موزه داران هموار مي كند

پایگاه خبری ارک خبراصفهان:

شهردار اصفهان در بيست و دومين سلسله نشست هاي هم انديشي” اصفهان فردا” با حضور جمعي از موزه داران مطرح کرد:

موزه ها مامني براي هويت ايراني اسلامي هستند/شهرداري راه را براي موزه داران هموار مي كند

شهردار اصفهان گفت: موزه ها مامني براي هويت ايراني اسلامي هستند كه منبع اصلي و مرجع آيندگان حفظ شود و در امان بماند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان قدرت الله نوروزي در بيست و دومين سلسله نشست هاي هم انديشي” اصفهان فردا” با حضور جمعي از موزه داران افزود:بسيار خرسندم در بين اين صنف هستم و پاي درد و دل آنها نشستم.

وي اصفهان را شهر موزه معرفي و بيان كرد:اولين موزه ايران در سال 1310 به عنوان كاخ چهلستون در اصفهان راه اندازي شد و اين مهم افتخاري براي كشور است.

موزه ها به كتاب تاريخ تشبيه دارند

شهردار اصفهان با بيان اين كه موزه ها درس هاي آموزنده را به افراد مي دهند اذعان داشت:موزه ها مامني براي هويت ايراني اسلامي هستند كه منبع اصلي و مرجع آيندگان حفظ شود و در امان بماند.

وي موزه ها را همچون كتاب تاريخ تشبيه و تصريح كرد: از اين طريق مي توان به هويت و فرهنگ يك كشور دست يافت در موزه ها پيروزي ها و شكست ها به تصوير كشيده شده همچنين نقوش روي ظروف سفالين و كاشي ها و فرش ها معرف فرهنگ و هويت كشور هستند.

نوروزي با تاكيد بر اين كه موزه داران كليد داران گنجينه اصيل ملي هستند اظهارداشت: اين قشر با هنر، ذوق و عشق مرتبط هستند.

موزه داري كاري موثر در اقتصاد فرهنگي يك كشور است

وي اضافه كرد: امروزه موزه داري كاري موثر در اقتصاد فرهنگي يك كشور است اين قشر ارتباط نزديكي با گردشگران دارد.

شهردار اصفهان با بيان اين مطلب كه اصفهان نياز به موزه ندارد و هر كجا و مكان اين شهر موزه است عنوان كرد: اصفهان شهري خلاق و توانمند است و امروز اين سمبل ها در اختيار موزه داران مي باشد كه كليد هاي اين گنجينه ها ي اصيل شهر را در دست دارند تا به نسل هاي بعدي واگذار كنند.

موزه داران بايد براي بازديد كنندگان برنامه ريزي كنند

وي با بيان اين كه موزه داران بايد براي بازديد كنندگان برنامه ريزي كنند تا موزه ها تكرار پذير باشند ادامه داد: برنامه ريزي ها مي بايست به گونه اي باشد  كه نوجوانان جذب موزه ها شوند و تنوع و جاذبه داشته باشد كه خانواده ها با همديگر در موزه ها حضور يابند.

اصفهان را گنجينه و شهر موزه مي نامند

نوروزي با اشاره به اين كه 102 اثر اصفهان داراي مهر اصالت است اظهارداشت: هزاران اثر ديگر در اين شهر وجو دارد به همين دليل اصفهان را گنجينه و شهر موزه مي نامند.

وي با بيان اين كه اصفهان نيز استعداد داشتن موزه اي همچون لوور پاريس را دارد  بيان كرد: لازم است جاذبه گردشگري اين گونه اي در شهر اصفهان ايجاد شود و اين مهم نياز به انسجام دارد.

مديريت شهري رقيب و جايگزين موزه داران نيست

شهردار اصفهان با بيان اين مطلب كه شهرداري نقش تسهيل گيري براي موزه داران خواهد داشت عنوان كرد: مديريت شهري رقيب و جايگزين موزه داران نيست؛ موزه داران بايد با برنامه ريزي و  قدرت در عرصه حضور داشته باشند تا تاريخ و هويت شهر را معرفي كنند.

وي با تاكيد بر اين كه رونق شهر و اقتصاد با حضور گردشگران محقق مي شود كه اين مهم با فعاليت موزه داران صورت مي گيرد خاطر نشان كرد: زماني كه اقتصاد شهر رو به بهبودي رود كسالت از شهر رخت بر مي بندد و شادابي در شهر حكم فرما مي شود لذا لازم است موزه داران موزه ها را از حالت سكون و كسلي بيرون بياورند.

مديريت جديد شهري راه را براي موزه داران هموار مي كند 

نوروزي تاكيد كرد: مديريت جديد شهري راه و مسير را براي موزه داران براي رونق بخشي اين صنف هموار مي كند  اما از سوي ديگر موزه داران بايد فعال تر از قبل باشند و با برنامه ريزي دقيق و تقويت تشكل و انجمن خود موزه جامعي را تاسيس كنند.

وي با اشاره به اين كه شهرداري در نظر دارد كارخانه ريسباف را به موزه تبديل كند و تاكنون جلساتي در اين خصوص برگزار كرده است اذعان داشت: موزه داران بايد با قدرت، قوت ، انگيزه  و با اميد به آينده زمينه را براي حضور گردشگران فراهم كنند اين مهم بهترين مسير براي تقويت حوزه اشتغالزايي، اقتصادي و رفع ركود است كه لازم است به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.

گردشگري رونق موزه ها را به دنبال دارد

شهردار اصفهان با بيان اين كه گردشگري رونق موزه ها را به دنبال دارد ادامه داد: مجموعه داران و موزه داران بايد براي موزه ها برنامه داشته باشند و سعي كنند با آموزش و فعاليت بيشتر برندينگ ايجاد كنند.

وي اضافه كرد: موزه داران با اتحاد، انسجام ، تعامل و هم افزايي و تسهيل امور راه را براي رسيدن اهداف هموار مي كنند چرا كه موزه ها مكان درآمدزا، فرهنگي و معرفي تاريخ شهر و هويت كشور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا