برقراری چهار پست قرنطینه سیار و ثابت دامپزشکی در محورهای مواصلاتی اردستان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برقراری چهار پست قرنطینه سیار و ثابت دامپزشکی در محورهای مواصلاتی اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: چهار پست قرنطینه ثابت و سیار شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در محورهای مواصلاتی اردستان راه‌اندازي شد.

ارک خبربه نقل از ایسنا:میثم استکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: با توجه به نقش حمل‌ و نقل غیرمجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف کنترل حمل‌ و نقل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی و احتمال حمل محموله آلوده و بدون مجوز به این شهرستان در راستای پیشگیری از این بیماری شبکه دامپزشکی اردستان اقدام به راه‌اندازی پست قرنطینه‌ای ثابت و سیار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار پست قرنطینه در محورهای مواصلاتی و ترانزیت اردستان برقرار است افزود: با راه اندازی این پست ها، امکان فعالیت شبانه روزی در راستای برخورد جدی با ورود غیر قانونی محموله های دامی به شهرستان بیش از پیش فراهم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان افزود: کلیه محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی، دام و طیور زنده و … جهت حمل و نقل، باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای باشند که در غیر این صورت در محل پست قرنطینه‌ای متوقف و به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی خواهند شد.

استکی با اشاره به اینکه شهرستان اردستان دارای 150 واحد پرورش مرغ گوشتی و 10 واحد مرغ تخم گذار است، تاکید کرد: شبکه دامپزشكي شهرستان اردستان بر اساس رسالت خود در حفظ و ارتقای سلامت عموم مردم شریف اردستان و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و طیوری شهرستان با هدف جلوگيري از انتقال و سرايت بيماري ها، به خصوص بيماري هاي واگير و مسري مشترك بين انسان و دام، با جدیت و پشتکار نسبت به ايجاد پست قرنطينه شبانه روزی دامپزشكي اقدام کرده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا