2طرح صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در اردکان یزد افتتاح شد

پایگاه خبری ارک خبر-یزد:

2طرح صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در اردکان یزد افتتاح شد

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر امروز( شنبه)، 2 طرح تولیدی و صنعتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در شهرستان اردکان به بهره برداری رسید.

ارک خبربه نقل ازایرنا:یکی از طرح های بهره برداری شده کارخانه فولاد چادرملو به ظرفیت 950 هزار تن و سرمایه گذاری 886 میلیارد تومان است .

این واحد تولیدی در شهرک صنعتی اردکان در زمینی به مساحت 36هکتار احداث شد و در تولید انواع شمش ، فولاد ساده و کربنی فعالیت دارد که با افتتاح آن زمینه اشتغال 600نفر در طرح احیا فراهم شد.
همچین با حضور معاون اول رئیس جمهوری واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500مگاواتی سرو چادرملو اردکان به بهره‌برداری رسید.
ظرفیت اسمی این نیروگاه 492 مگاوات ساعت است که با 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث شد که با افتتاح آن زمینه اشتغال 100نفر از جویندگان کار در منطقه فراهم شده است.
این نیروگاه بعد از شهر اردکان و در کیلومتر 15 جاده تهران قرار دارد.
معاون اول رئیس جمهوری به اتفاق رئیس سازمان میراث فرهنگی و چهار تن از وزیران کابینه دولت دوازدهم ، امروز برای افتتاح چند طرح وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند و مورد استقبال استاندار و تعدادی از مدیران قرار گرفتند.
رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضا آوایی وزیر دادگستری و علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اسحاق جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند.
علاوه بر 2 طرح یادشده که به بهره برداری رسید، طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت در استان یزد افتتاح می شود.
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ نیز در میبد ، بازدید از سایت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق و معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و شرکت در شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه است.
در دهه فجر در مجموع 635 پروژه با 22هزار میلیارد ریال در حوزه های عمرانی، انرژی، مخابراتی، کشاورزی، صنعتی ، گردشگری، فرهنگی، بهداشتی و دامداری در استان یزد به بهره‌ برداری می رسد که با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال سه هزار نفر و 192 نفر ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا