زنگ ایجاد فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری در مدارس

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

زنگ ایجاد فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری در مدارس

نشست تخصصی مدیران آموزش و پروش و کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در زمینه بررسی مزیت ها و معایب جشن نیکوکاری برگزار شد.

نشست بررسی جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری با حضور ابوالقاسم رستگار مدیر کل مشارکت های مردمی کمیته امداد، حمید­رضا شیران مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اصفهان، گازرانی مدیر فرهنگی ­اجتماعی سازمان دانش آموزی کشور، عباس ظهیری مدیر سازمان دانش­ آموزی استان اصفهان در محل اداره کل امداد اصفهان و با هدف بررسی مزایا و معایب این برنامه ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، ابوالقاسم رستگار در این نشست با اشاره به همکاری تنگاتنگ امداد و آموزش و پرورش گفت: جشن­های عاطفه ها و نیکوکاری در زمینه گسترش فرهنگ خیر و احسان در میان نوجوانان و دانش ­آموزان از مهمترین برنامه ­ها هستند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ایده­ ها و روش­های جدید، گفت: از آنجا که این برنامه ها سابقه برگزاری بیش از سی ساله دارند، نیاز به آسیب­ شناسی و بازنگری در آنها احساس می شد.

مدیر کل مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به نقش پیشگام استان اصفهان در زمینه خیر و احسان، گفت: راهکارهای زیادی در این جلسه مطرح شد که مهمترین آنها تاکید بر عمق بخشیدن و کمک به استمرار روند نیکوکاری دانش­آموزان و اولیا، صرفنظر از بحث­های مربوط به درآمد آنها و احیای فرهنگ نیکوکاری بود.

در ادامه حمیدرضا شیران با اشاره به تعداد قریب به هجده هزار نفری دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت امداد اصفهان، گفت: این تعداد زیاد مددجویان دانش آموز می طلبد که کمک های زیادی نیز صورت بگیرد و هدف ما این است که تشکل های خیریه با محوریت نوجوانان و دانش­ آموزان در مدارس شکل بگیرد.

شیران با بیان اینکه هدف از این نشست تحلیل و بررسی سی سال برگزاری برنامه های جشن عاطفه ها و نیکوکاری است، گفت: ما باید با فرهنگ سازی و تبیین کار خیر در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش، دانش­ آموزانی داشته باشیم که نوعدوستی و کار خیر برای آنها در سنین پایین نهادینه شده باشد.

در ادامه این نشست گازرانی، مدیر فرهنگی ­اجتماعی سازمان دانش­ آموزی کشور، با اشاره به فعالیت­های این سازمان در زمینه های فرهنگی، گفت: این فعالیتها در قالب تشکل­های درون مدرسه ای انجام می گیرد و ما به دنبال ایجاد تشکلی با عنوان امداد یار در سطح مدارس هستیم.

گازرانی با اشاره به وجود یک جامعه بزرگ سیزده میلیونی از دانش آموزان در کشور، گفت: همکاری ­های امداد و ما در این زمینه باعث می شود که بتوان فرهنگ نوعدوستی و انفاق را که یکی از رویکردهای بسیار مهم در تربیت اجتماعی است را در دانش­ آموزان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به جشن عاطفه ها و نیکوکاری، گفت: آمارهای ما نشان از روند رو به رشد کمک های دانش ­آموزان و اولیا دارد که حاکی از تاثیر مثبت و مهم این برنامه ها بر جامعه هدف خود است.

در ادامه این نشست، عباس ظهیری، مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان با اشاره به مثبت بودن ارزیابی ها از برگزاری این جشنها در مدارس، گفت: در زمینه گسترش عدالت اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ کمک به همنوع در میان دانش­ آموزان ، این برنامه ها تاثیر بسیار بالایی داشته اند.

دکمه بازگشت به بالا