سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای بین المللی وچهارمین مارتون بازی سازی دراصفهان برگزار می‎شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای بین المللی وچهارمین ماراتون بازی سازی  دراصفهان برگزار می‎شود

سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و چهارمین ماراتون بازی‌سازی از 25 تا 27 بهمن در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ارک خبر: جواد راستی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان گفت: 140 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که از میان آنها 87 مقاله پذیرفته شده است.
وی با بیان اینکه از میان این مقاله ها 33 مقاله بصورت سخنرانی و 54 مقاله بصورت پوستر ارائه می شود، افزود: داوری این مقاله ها توسط 150 نفر از استادان دانشگاه های داخلی و خارجی انجام شده است.
وی با اشاره به حمایت نهادهای علمی و اجتماعی از این کنفرانس اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از حامیان این رویداد هستند.

راستی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان از پنج سال گذشته بطور تخصصی وارد حوزه بازی های رایانه ای شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس و تاسیس مرکز تخصصی بازی های رایانه ای از جمله اقدامات دانشگاه در این پیوند بوده است.
وی یکی دیگر از برنامه های دانشگاه اصفهان در این زمینه را برنامه ریزی برای راه اندازی رشته تحصیلی بازی سازی در مقطع کارشناسی عنوان و اظهار کرد: سرفصل های درسی این رشته با توجه به نیازهای داخلی کشور و فناوری های مدرن و به روز دنیا تهیه و برای تصویب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.
به گفته وی، در صورت موافقت نهایی وزارت علوم با راه اندازی این رشته، این نخستین بار است که چنین رشته ای در دانشگاه های کشور ارائه می شود.
دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای، دیگر اقدام دانشگاه اصفهان را راه اندازی انجمن علمی بازی های رایانه ای(game) ایران در این دانشگاه اعلام و اضافه کرد: این انجمن با همکاری تعدادی از دانشگاه های کشور تاسیس شده است.
راستی همچنین از توافق مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای راه اندازی کلینیک ‘گِیم تراپی’ (بازی درمانی) خبر داد و گفت: این مرکز به ارائه خدمات مختلف برای درمان کودکان مبتلا به بیماری های حرکتی و فیزیکی با استفاده از بازی های رایانه ای خواهد پرداخت.
به گفته وی، موافقت اصولی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای راه اندازی این کلینیک اخذ شده و اقدامات بعدی برای تعیین تعرفه های درمانی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه روند تولید بازی های رایانه ای هدفمند و جدی در کشور در سال های اخیر ارتقا یافته است، تصریح کرد: برخی از بازی های رایانه ای را می توان به عنوان محصولات تجاری در کلینیک های درمانی یا روان پزشکی به کار برد.
راستی همچنین تاکید کرد: نباید از موضوع رسانه ای بودن بازی های رایانه ای غافل شد زیرا امروزه این موضوع نقش مهمی در مسائل اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری ایفا می کند.
دبیر علمی فنی و مهندسی کنفرانس بازی های رایانه ای نیز در این نشست گفت: 31 درصد از مقاله های رسیده به دبیرخانه کنفرانس با موضوع های بین رشته ای، 28 درصد روانشناسی و علوم انسانی، 17 درصد درباره رایانه و 7 درصد در باره هنر بود.
امیر حسن منجمی افزود: هر مقاله توسط سه داور بررسی و داوری شده است.
وی با بیان اینکه موضوع بازی های رایانه ای در این کنفرانس از ابعاد مختلف حتی فقهی و قضایی نیز بررسی می شود، گفت: دانشگاه اصفهان می تواند به عنوان یک مرجع علمی در باره بازی های رایانه ای مطرح شود.
همچنین دبیر علمی علوم انسانی کنفرانس بازی های رایانه ای در این جلسه گفت: این رویداد علمی در حد و اندازه کنفرانس های بین المللی و معتبر دنیا ظاهر شده است.

امیر قمرانی  اظهار کرد: برنامه های کنفرانس امسال شامل برگزاری پنل ها و کارگروه های علمی، رویدادهای ایده شو و سخنرانی های کلیدی است.

دبیر علمی کنفرانس بازی های رایانه ای در بخش علوم انسانی گفت: سه سخنران کلیدی از چهره‌های بین‌المللی از کشورهای یونان و اتریش و مدیر یک شرکت بین‌المللی با درآمد بالا از طریق بازی‌های رایانه‌ای از کشور ترکیه هستند.

وی ادامه داد: “یورگیس یاناکاکیس” پژوهشگر برجسته هوش مصنوعی گیم، پروفسور “توبیاس گریتمایر” دانشمند مشهور روانشناسی بازی‌های رایانه‌ای و گباریش اوزیستکگ مدیرعامل نت ماربل (Netmarble EMEA) و شتاب‌دهنده “گیم گاراژ'” (Gamegarage) از ترکیه در این کنفرانس به ارایه مطالب می پردازند.

دبیر علمی کنفرانس با اشاره به افتتاح آزمایشگاه ملی نقش برادری مغز در ایران افزود: در این آزمایشگاه امواج مغز انسان در حالت‌های مختلف ثبت می شود و قرار است کارگاه مشترکی در خصوص بازی‌های رایانه‌ای و چگونگی تأثیر آن‌ بر ارتقای هوش و مهارت ذهنی کودکان، برگزار شود.

قمرانی تاکید کرد: در سه پنل تخصصی جمعی از متخصصان در کنار هم به ارایه مباحث می پردازند و حضار به صورت رایگان می توانند از این جلسات استفاده کنند. یکی از این پنل ها پزشکی مغز و بازی های رایانه از طریق شبیه سازی مغز، پنل دیگر تحلیل روند محتوایی  بازی های واقعیت مجازی و پنل شوم مطالعه طولی تحول رشد کودکان ایرانی از چهار تا 12 سالگی و ارتباط بین ویژگی های شناختی است.

وی درباره کارگاه های این کنفرانس گفت: کارگاه هایی با موضوع مرز دانش که یک موضوع روز دنیا است ارایه می شود

پریسا دارویی اظهار کرد: هنر موجب ایجاد جذابیت و انگیزه برای مخاطبان بازی‌های رایانه است.

دبیر علمی سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه هنر گفت: دانشگاه هنر علاوه بر همکاری در قسمت داوری مقالات در بخش طراحی و تدوین سرفصل‌های رشته کارشناسی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان نقش داشته است.

دبیر علمی سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه هنر با بیان اینکه در کنفرانس امسال برنامه ای تحت عنوان حمایت از پایان نامه های دانشجویی طراحی شده است،  گفت: در کنفرانس امسال ۲۵ پایان نامه دریافت شده است که ۹ مورد در رشته روانشناسی و مدیریت، ۱۱ مورد در رشته فنی و مهندسی و پنج مورد در رشته هنر بوده است.

دارویی تصریح کرد: قرار است در این کنفرانس دو پایان نامه از هر گرایش ارسال شده، انتخاب و مورد تقدیر و حمایت قرار گیرد.

و تقدیر خواهد شد.وی همچنین خبر داد: در کنار ارایه مقالات، پنل ها و کارگروه های علمی نیز در این کنفرانس برگزار می شود. علاوه بر اینکه در طول کنفرانس صد نفر از علاقه مندان حوزه بازی سازی ظرف ۴۸ ساعت باید بازی سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازی های رایانه ای در دنیا با رشد فزاینده ای در حال پیشرفت است، گفت: پیش بینی می شود طی چند سال اینده بازی های رایانه ای یکی از پولساز ترین  رشته ها در دنیا تبدیل شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا