امسال ۱۴ ایستگاه گازرسانی در سطح شهرستان تبریز احداث و راه اندازی گردیده است

ارک خبر- امسال با احداث ۱۴ ایستگاه گاز ، علاوه بر ایجاد زیرساخت های اشتراک پذیری جدید ، شبکه گاز شهری تبریز نیز تقویت گردیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ، رئیس بهره برداری گاز مرکز استان با اعلام این خبر گفت: امسال با احداث ۱۴ ایستگاه گاز ، علاوه بر ایجاد زیرساخت های اشتراک پذیری جدید ، شبکه گاز شهری تبریز نیز تقویت گردیده است.
خسرو آریان پور با اشاره به نقش ایستگاه های احداثی در پایداری جریان گاز مصرفی مشترکین علی الخصوص در فصول سرد سال افزود: هم اکنون شهرستان تبریز دارای ۱۶۸ ایستگاه مختلف گاز می باشد .
وی با اشاره به سایر اقدامات اجرایی در راستای پایداری و تداوم جریان گاز شهرستان تبریز ادامه داد: علاوه بر حفظ و نگهداری مستمر تأسیسات گازرسانی ، افزایش ظرفیت اسمی ایستگاه ها ی موجود نیز در دستور کار این امور قرار گرفته و در همین راستا تغییر ظرفیت ایستگاه CGS شماره یک تبریز از ۳۰۰ هزار متر مکعب به ۶۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت ، در حال اقدام می باشد.
مهندس آریان پور اظهار داشت: شهرستان تبریز با تحت پوشش قراردادن ۶۹۰ هزار و ۷۱۹ مشترک گاز طبیعی، بیشترین حجم اشتراک پذیری گاز در استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به ظرفیت سازی های لازم جهت تأمین گاز بخش های صنعتی تصریح کرد: بخش صنعت و تولید موتور محرکه اقتصاد شهرستان بوده و تقویت این حوزه علاوه بر ارتقای ارزش افزوده و شاخص های رفاه منجر به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و بهبود شرایط آب و هوایی خواهد بود.
رئیس بهره برداری گاز مرکز استان در پایان با اشاره به پرت گاز طبیعی در مصارف خانگی شهرستان اظهار داشت: در صورت صرفه جویی بیشتر همشهریان در بخش های خانگی با راهکارهای بسیار ساده و بدون هزینه ، امکان انتقال گاز به بخش های زیرساختی فراهم می گردد و بر عکس درصورت تداوم مصرف بی رویه و عدم مدیریت مصارف علی الخصوص در فصول سرد سال مجبور به افزایش حجم گاز تحویلی به بخش خانگی و استفاده بخش های صنعتی و تولیدی از سایر فرآورده های میان تقطیر خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا