حضور واحدهای امدادی فوریت‌های پزشکی اصفهان در محل سقوط هواپیمای ATR آسمان تا پایان عملیات ️

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

حضور واحدهای امدادی فوریت‌های پزشکی اصفهان در محل سقوط هواپیمای ATR آسمان تا پایان عملیات ️

واحدهای امدادی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ساعات اولیه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج، در محل سانحه مستقر شدند و تا پایان عملیات کشف و انتقال اجساد در محل حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین، مدیر این مرکز گفت: از ساعات اولیه وقوع سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج در ارتفاعات کوه دنا، جلسه مدیریت بحران در بخشداری دناکوه از توابع شهرستان سمیرم با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم، تعداد ۲۲واحد امدادی از فوریت‌های پزشکی  در قالب ۲۰دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس  و یک دستگاه خودرو فرماندهی متشکل از ۵۰نفر پزشک ، کارشناس و تکنسین فوریتهای پزشکی از اورژانس  در محل حادثه مستقر شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع این واحدهای امدادی، ۸کدِ عملیاتی در دامنه کوه و خودروی اتوبوس آمبولانس در دو راهی روستای کهنگان  و بقیه در روستای بیده استقرار یافتند.

دکتر راستین خاطرنشان کرد: بالگرد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان نیز از روز دوم حادثه، در محل استقرار یافته و چندین  مرتبه برای انجام عملیات تجسس برفراز کوه دنا به پرواز درآمد.

وی اظهار کرد: واحدهای عملیاتی فوریت‌های پزشکی اصفهان،   به ۲ نفر از خانواده‌های متوفیان و چندین بیمار بصورت سرپایی و انتقال به مراکز درمانی امدادرسانی کردند
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه محل سقوط هواپیما در ارتفاع چهارهزار متری کوه دنا بوده است، افزود: فاصله ۱۲ کیلومتری محل استقرار واحدهای امدادی تا مرکز بخش، صعب العبور بودن مسیر و سرمای شدید منطقه، شرایط سختی را برای تیم‌های امدادی ایجاد کرده است؛ اما تعدادی از واحدهای فوریت‌های پزشکی اصفهان و بالگرد اورژانس هوایی تا پایان عملیات همچنان در محل حادثه حضور خواهند داشت.

دکتر راستین یادآور شد: از ابتدای وقوع این سانحه، اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی یاسوج و ۲۰ دستگاه آمبولانس  و تیمهای پزشکی و نمایندگان  اورژانس کشور نیز در محل حضور داشته‌اند تیمهای یاسوج برای ادامه امدادرسانی در شهر سی سخت از توابع یاسوج مستقر شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا