تعیین ارزش کالا در گمرکات کشور هوشمند شد

خبرگزاری ارک: مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران گفت: با راه اندازی سیستم اظهار از راه دور کالا، ایستگاه ارزش از گمرکات کشور حذف و تعیین ارزش کالا هوشمند شد.

خداکرم اسکندری  در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: اجرای پروژه بررسی هوشمند ارزش که با عنوان نظام کدگذاری یکتا (tsc) به کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت (WTO) ابلاغ شده، در دستور کار گمرک ایران قرار گرفته است و گمرک خود را ملزم به اجرای آن می داند.

مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران بیان کرد: با اجرای این سامانه هوشمند برای هر قلم کالا یک کد چهار رقمی تعریف می شود که معرف همه مشخصات آن است.

وی گفت: با اجرای سامانه هوشمند ارزش به محض این که صاحب کالا، کالای خود را در سیستم اظهار کرد، آن کالا به طور خودکار بررسی ارزش می شود.

اسکندری افزود: با اجرای پروژه یاد شده دیگر کارشناسان گمرک در بررسی گمرک دخیل نیستند و وضعیت ارزش در سیستم گمرک بررسی می شود.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران اظهار کرد: برای ارزش کالاهای بورسی ارزشیابی به صورت هفته ای و برای سایر کالاها هر سه ماه یک بار خواهد بود.

اسکندری افزود: برنامه نرم افزاری نظام کدگذاری تا دو هفته آینده در گمرک ایران راه اندازی می شود.

وی گفت: برای اجرای نظام کدگذاری یکتا تاکنون سه هزار رکورد ارزش لوازم خانگی کوچک و بزرگ در سامانه ثبت شده و برای واردکنندگان لوازم یدکی قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا