هکر حرفه ای گرفتار پلیس فتا شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

هکر حرفه ای گرفتار پلیس فتا شد

فردی که با هک و نفوذ به سیستم رایانه ای یکی از شهروندان کلیه اطلاعات مهم او را سرقت کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سیستم رایانه ای وی هک شده و دیگر نمی تواند با پسورد خود وارد ایمیل و دیگراکانت هایش شود، بررسی موضوع در دستور ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی توسط کارشناسان این پلیس فرد هکر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را رقابت شغلی اعلام کرد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: به ایمیل هایی که حاوی تبلیغات هستند به هیچ عنوان اعتماد نکنید و در صورتی که قصد نصب نرم افزاری را دارید از سایت های معتبر دانلود کنید ، صفحاتی که در حین خرید اینترنتی ناخواسته مقابل شما باز می شود ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند، در هنگام خرید اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیک سایت فروشگاه توجه کنید و بر روی لینک هایی که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید کلیک نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا