ایجاد ۵ هزار شغل در سال‌جاری توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از ایجاد ۵ هزار شغل در سال‌جاری توسط کمیته امداد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: کمیته امداد توانسته امسال ۵ هزار شغل پایدار با حداقل دستمزد ۹۰۰ هزار تومان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه جامعه ما رو به سالمندی است و نیاز به مراقبت در آینده افزایش خواهد یابد،گفت: با قرارداد با جامعه نظام پرستاری، زنان تحت پوشش کمیته امداد دوره پرستاری خواهند گذراند تا از سالمندان مراقبت کنند.

کلامی تاکید کرد:اگر کمیته امداد به خودکفایی و اشتغال توجه نکند، تنبلی در جامعه نهادینه می‌شود و برهمین اساس سه نمایشگاه بزرگ راه‌اندازی کردیم تا تولیدات در آن ارائه شود و تشویقی باشد برای افراد تحت پوشش برای روی آوردن به تولید تا بتوانند معاش خود را تامین کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اینکه ما را متهم به این می‌‌کنند که کمیته امداد تنبلی در جامعه را ترویج می‌‌کند، گفت: هیچ نهادی نتوانسته به اندازه کمیته امداد در ایجاد شغل پویا عمل کند.

وی بیان کرد: معتقدیم اولین دلیل تهمت‌ها به کمیته امدادبه این دلیل است که یک نهاد انقلابی است از این رو به آن هجمه آورده‌اند.

کلامی گفت:کمیته امداد با خدمات خود برای انقلاب مدافع و سرباز تربیت می‌کند که به مذاق دشمنان خوش نمی‌آید.

وی بیان کرد: در خود تبریز۳۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند .

وی ادامه داد: امسال آمار خوبی در تولید مسکن توسط کمیته امداد داریم حتی ۱۶ هزار مسکن نیز نوسازی شده است.

کلامی با بیان اینکه در برش صندوق‌ها بیشترین تماس و فشار جهت حمایت از صندوق‌ها از سوی خود مردم بود، گفت: این اعتماد مردم است که اراده ما را برای خدمت‌رسانی بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم خدمات کمیته امداد به مردم را شفاف بگوییم به طوریکه ۹۰ درصد خدمات درمان مددجویان بر عهده ماست و تا سه سال دیگر مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و درخواست از مردم برای حضور در جشن نیکوکاری گفت: ما متوسل به مردم شده‌ایم تا ترویج فرهنگ کمک به مستمندان نهادینه شود، امسال برای کمک به مستمندان به ۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم و از مردم خواهشمندیم کمک‌های نقدی کنند تا لذت خرید را به این کودکان و خانواده‌ها هدیه کنیم.

وی ابراز کرد: جامعه تحت پوشش کمیته امداد ۱۰۱ هزار خانواده هستند که ۳۴ هزار خانواده توانایی خودکفایی دارند و کمیته امداد با رصد و استعدادیابی به آنها آموزش شغلی داده و سپس همین افراد از وام و خدمات کمیته امداد استفاده کردند.

دکمه بازگشت به بالا