شهردار مشهد: شهرداری ها به پازلی از تهدیدها و فرصت های مشابه تبدیل شده اند/ دولت از قدرت شهرداری ها استفاده کند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار مشهد:

شهرداری ها به پازلی از تهدیدها و فرصت های مشابه تبدیل شده اند/ دولت از قدرت شهرداری ها استفاده کند

شهردار مشهد گفت: شهرداری ها به پازلی از فرصت ها و تهدیدهای مشابه تبدیل شده اند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه نود و پنجمین اجلاس شهرداران کلانشهرها که به میزبانی اصفهان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در این پازل تهدیدهایی چون بافت فرسوده، حمل و نقل، محیط زیست و کسب درآمد، معضلات مشترکی است که همه شهرها درگیر آن هستند.

وی تصریح کرد: با وجودی که شهرداری ها درآمدهای پایداری ندارند، مسوولیت خود را انجام داده و مشکل سایر دستگاه ها را نیز با حسن نیت حل می کنند.

تقی زاده خامسی ادامه داد: شهرداری نهادی عمومی است که دولت باید از این قدرت استفاده کند؛ اما در کمال تأسف دیده می شود که در برخی وزارت خانه ها به جای حل مشکل، باری بر دوش شهرداری اضافه می شود که همین موضوع زمینه ساز مشکلات بعدی است.

کلید واژه تغییر در انتخابات شوراها، هماهنگی بین شهردار و شوراها بود

شهردار مشهد ادامه داد: مردم به این دلیل ترکیب شوراهای شهر را تغییر دادند که خواهان تغییر در زندگی خود بودند؛ کلید واژه این تغییر نیز هماهنگی بین شهرداری و شوراها بود. اگر برای رسیدن به یک هدف جمعی، همدلی وجود نداشته باشد ممکن است نتوانیم به پیام مردم که تغییر است دست یابیم.

وی با بیان اینکه ۶ ماه از تغییر شوراها گذشته است، افزود: باید ببینیم اگر در این مدت امیدی در میان مردم ایجاد کرده ایم راه خود را ادامه داده و اگر تغییری ایجاد نشده، روش ها را تغییر داده و مسیر دیگری در پیش گیریم تا بتوانیم به انتظار مردم پاسخ دهیم.

خامسی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی با آستان قدس رضوی نداریم و هماهنگ عمل می کنیم، تصریح کرد: شهرداری مشهد برنامه بسیار گسترده‌ای برای پذیرایی از میهمانان نوروزی دارد. در این ایام حدود ۷ میلیون نفر، یعنی دو برابر جمعیت این شهر، گردشگر وارد مشهد می‌شود. ما توانستیم در مورد مسأله پارکینگ با آستان قدس تعامل کنیم تا با زمین‌هایی که در اطراف حرم مقدس در اختیار دارد، ۳۰ هزار واحد پارکینگ آماده سازی شود که این موضوع تا پیش از این رخ نداده بود.

وی اضافه کرد: تعامل با آستان قدس در مورد سایر مباحث شهری مانند فضای سبز نیز وجود دارد. البته این‌طور نیست که بگوییم طرح جامع را تغییر می‌دهند. موضع ما با آستان قدس رضوی در مورد طرح های اطراف حرم یکی است اما متأسفانه مسوولان خارج از استان سنگ اندازی می کنند و اجازه نمی دهند آن چیزی که استاندار، آستان قدس و شهردار بر آن تمایل دارد انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا